بادام هندي

مشاور ديجيتال ماركتينگ

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

بادام هندي

۴ بازديد

در قرن 16 ميلادي، پرتغالي ها اين دانه را با خود به هند و برخي كشورهاي آفريقايي بردند ،  امروزه كشورهاي هند، تانزانيا، موزامبيك، نيجريه و برزيل توليد كننده هاي بزرگ كاشو هستند ، در برخي كشورها مانند برزيل و نيجريه از اين دانه، كره ي نرم خوش مزه اي درست مي كنند كه بسيار مطبوع است. اين كره از چرخ كردن و فشرده شدن آن حاصل شود.

بادام هندي، نوعي مغز دانه است كه حاوي مس فراوان است و پوسته آن سم التهاب آور دارد و تماس آن با پوست باعث ناراحتي پوستي مانند سوزش و خارش مي شود. به همين دليل بادام هندي بدون پوست و خشك شده به بازار عرضه مي شود

.بادام هندي درختي گرمسيري و هميشه سبز است كه دانهٔ بادام هندي و سيب بادام هندي را توليد مي كند. اين درخت مي تواند تا 14 متر رشد پيدا كند. طبيعت بادام هندي گرم و خشك بوده است. كاشو يا بادام هندي به دليل طعم منحصر به فردش يكي از آجيل هاي محبوب مردم كشور ما و ديگر كشورها است. اين آجيل به شكل لوبيا يا بهتر است بگويم كليوي شكل مي باشد كه در پايين يا زير ميوه ي درختي كه بلارد نام دارد، يافت مي شود. با اين كه بادام هندي متعلق به جنوب شرقي برزيل است اما در بين مردم تمام جهان محبوب است.

 

كاهش ريسك افزايش وزن 

بر خلاف باور عموم مردم كه مي گويند مصرف منظم بادام هندي موجب اضافه وزن و چاقي مي شود، بايد گفت كه تحقيقات اخير نشان داده اند كه اين تصورات غلط، بي اساس است. در حقيقت افرادي كه دو بار در هفته از بادام هندي استفاده مي كردند در مقايسه با ديگر افراد مشابهي كه اصلاً بادام هندي نمي خوردند اضافه وزن كمتري داشتند. البته بد نيست بدانيد كه هر 30 گرم بادام هندي حدود 160 كالري انرژي دارد.

* سلامت قلب و عروق

بادام هندي منبع خوبي از ويتامين K است كه به تنظيم انعقاد خون و شرايط ناشي از آن كمك مي كند.

كاشو فشار خون بالا را كاهش مي دهد چرا كه به عنوان يك ديوروتيك يا مُدر خوب مطرح مي باشد و علاوه بر اين عواملي هم چون منيزيم و لينولنيك اسيد نيز در آن يافت مي شود كه از عوامل تنظيم كننده ي فشار خون هستند.

پس براي پيشگيري از بيماري هاي كرونري قلب، هفته اي 4 بار و هر بار به اندازه ي يك مشت بادام هندي بخوريد.

به طور كلي بيشتر آجيل ها به دليل داشتن اسيدهاي چرب غير اشباع براي سلامت قلب مفيد هستند.

1) بادام هندي كلسترول ندارد.

2) براي حفظ سلامت لثه و دندان مفيد است.

3) بادام هندي انرژي زاست.

4) حاوي چربي اشباع شده است كه براي سلامت قلبي عروقي مفيد است.

5) ميزان بالاي تري گليسيريد را كه با افزايش خطر بيماري قلبي ارتباط دارد، كاهش مي دهد.

6) غني از آنتي اكسيدان است كه در از بين بردن راديكال هاي آزاد موثر است.

7) منيزيم بادام هندي در تركيب با كلسيم ماهيچه ها و استخوان هاي سالم بدن را محافظت مي كند.

8) در ايجاد خواب منظم در زنان يائسه موثر است.

9) داراي انرژي و فيبر غذايي بالايي است. در صورت مصرف متعادل براي حفظ وزن مفيد است.

10) سرشار از مس است و براي توليد انرژي و انعطاف پذيري بيشتر رگ هاي خوني، استخوان ها و مفصل ها ضروري است.

11) مصرف اين گياه به بدن كمك مي كند تا جذب آهن به شكل بهتري صورت گيرد و باعث رشد استخوان و بافت پيوندي و توليد ملانين (رنگ دانه پوست و مو) مي شود. از آنجا كه در دماي اتاق سريع فاسد مي شود، بهتر است آن را در يخچال نگه داري كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.