آرشیو تیر ماه 1400

مشاور ديجيتال ماركتينگ

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

بهترين شهر كانادا براي مهاجرت

۴ بازديد

مسئله مهاجرت روزبه‌روز عادي‌تر مي‌شود و افراد بيشتري براي مهاجرت و ترك وطن اقدام مي‌كنند. كانادا يكي از مقاصد اصلي مهاجرت ايرانيان در طول سال‌هاي اخير بوده است. دومين كشور پهناور جهان شرايط بسيار خوبي براي مهاجرين فراهم كرده است. اگر تصميم به مهاجرت داريد، بد نيست پيش از اقدام و انتخاب، بهترين شهر كانادا براي مهاجرت را بشناسيد.

 

معرفي بهترين شهر كانادا براي مهاجرت 

كانادا كشوري ست كه از چندين ايالت و استان تشكيل‌شده است. فرهنگ رايج در اين استان‌ها و گاهي حتي زبان رايج در آنان با مناطق ديگر متفاوت است. در اين بحث تصميم داريم بهترين شهر كانادا براي مهاجرت را ازنظر ميزان امكانات رفاهي و خدمات ارائه‌شده ازنظر تحصيل، شغل و درمان معرفي كنيم.

 

ونكوور؛ سومين شهر پرجمعيت كانادا

براي افرادي كه عاشق طبيعت در كنار زندگي شهري هستند، ونكوور بهترين منطقه براي زندگي ست. در اين كلان‌شهر، سطح بالايي از امكانات رفاهي ارائه مي‌شود. نورث ونكوور و وست ونكوور ازجمله گران‌ترين مناطق كانادا به شمار مي‌آيند.

 

ونكوور به‌واسطه داشتن اقتصادي پويا، محله‌هاي امن، سيستم آموزش عالي در مدرسه، نرخ بزهكاري بسيار كم و همچنين خدمات مالي در دسترس بهترين شهر كانادا  است. دانشگاه‌هايي همچون بريتيش كلمبيا و سيمون به محبوبيت اين بخش از كانادا افزوده است.

 

مونترال؛ بهترين شهر كانادا براي ايرانيان

مونترال يكي از بهترين و ارزان‌ترين شهرها براي اقامت و زندگي است. اين شهر به‌واسطه داشتن دانشگاه‌هاي معتبري همچون مك گيل، مونترال و كونكورديا و ارائه بورسيه رايگان تحصيلي، به بهترين شهر كانادا براي مهاجرت تحصيلي تبديل‌شده است.

 

در مونترال كانادا مردم بيشتر به زبان فرانسوي صحبت مي‌كنند. ميزان جرم و جنايت، هزينه زندگي و مخارج روزمره در اين بخش از كانادا بسيار پايين است. همين عامل باعث شده تا اغلب مهاجرين مونترال را براي اقامت و زندگي انتخاب كنند.

 

تورنتو؛ شهر صنعتي كانادا

تورنتو يكي از صنعتي‌ترين شهرهاي كاناداست كه شرايط ساده‌تري براي صدور ويزاي اقامت فراهم كرده است. ماهيت مدرن و صنعتي تورنتو موجب شده تا فرصت‌هاي شغلي فراواني براي مهاجرين فراهم باشد. اين بخش از كانادا مركز آموزش، علوم فناوري و سرگرمي ست. درصورتي‌كه رزومه مرتبطي با حوزه فناوري داشته باشيد، تورنتو بهترين شهر كانادا براي شما خواهد بود.

 

اوتاوا، چهارمين شهر پاكيزه جهان

پايتخت كشور كانادا، اوتاوا كه يكي از پاكيزه‌ترين كشورهاي جهان است در ليست بهترين شهر كانادا براي مهاجرت قرار دارد. اوتاوا درزمينهٔ آموزش بسيار موفق عمل كرده و بالاترين نرخ سواد را به خود اختصاص داده است. اين بخش از كانادا از منظر امكانات رفاهي، تفريحي و سرگرمي بسيار پيشرفته است.

 

دانشگاه‌هايي همچون اوتاوا و چارلتون كه جايگاه بسيار مناسبي در ميان دانشگاه‌هاي جهان دارند، موجب محبوبيت اين شهر شده‌اند. در اين بخش از كانادا 310 مدرسه وجود دارد كه در آن‌ها به زبان‌هاي انگليسي، فرانسوي و يا تركيبي از اين دو تدريس مي‌شود.

 

كلگري؛ پايتخت فرهنگي كانادا

قلب تپنده اقتصاد كانادا در كلگري واقع‌شده در آلبرتا قرار دارد. اين منطقه ازنظر هزينه‌هاي زندگي در رتبه چهارم سطح جهان قرار دارد. شركت‌هاي بزرگ اقتصادي، كلگري را براي فعاليت خود انتخاب كرده‌اند. در اين منطقه فعاليت‌هاي اقتصادي همچون خدمات ارتباطي، حمل‌ونقل، تصفيه منابع معدني و گاز و ساير فرصت‌هاي شغلي گسترش‌يافته است.

 

وجود دومين كتابخانه بزرگ كانادا، 120 كالج و دانشگاه و همچنين 175 مدرسه، كلگري را بهترين شهر كانادا براي مهاجرت تحصيلي تبديل كرده است. دانشگاه كلگري يكي از 10 دانشگاه‌ها برتر كاناداست كه در بين 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

 

سخن پاياني

بهترين شهر كانادا براي مهاجرت شامل شهرهايي همچون ونكوور، مونترال، تورنتو و كلگري مي‌شود. شرايط زندگي در اين شهرها بسيار مطلوب بوده و سطح بالايي از امكانات رفاهي در آن‌ها ارائه مي‌شود. سيستم آموزشي و دانشگاه‌هاي اين مناطق در ليست بهترين دانشگاه‌هاي جهان قرار دارد. همين عوامل موجب شده تا اغلب مهاجرين كه به فكر داشتن شغلي مناسب و تحصيلاتي عالي هستند، اين مناطق را براي مهاجرت و اسكان انتخاب كنند.

نكاتي مهم كه بايد پيش از خريد ملك اداري بدانيد

۶ بازديد

در سال هاي اخير در شهرهاي كوچك و بزرگ روند كسب درآمد، روش ها و الگو هاي جديدي پيدا كرده است. به همين دليل نرخ خريد ملك اداري، در شهرهايي مانند تهران و مشهد روز به روز بيشتر مي‌شود. كارايي و ويژگي‌هاي خريد ملك اداري، با ملك‌هاي تجاري و مسكوني كاملاً متفاوت است.

ممكن است، هزينه خريد يا اجاره دفتر مقدار زيادي از سرمايه فعلي شما را به خود اختصاص دهد؛ به عبارت ديگر با توجه به مخارج بالاي دفتر بايد سنجيده عمل كنيد تا بتوانيد به سوددهي كافي برسيد و سرمايه تان به خطر نيافتد.

اگر تصميم به شروع كسب و كار متفاوتي داريد و نيازمند دفتر اداري هستيد، ما در اين مقاله به شما جهت خريد ملك اداري، كمك شاياني خواهيم كرد.

 

اطمينان حاصل كنيد كه خريد ملك اداري امري ضروري است

پيش از هر چيز چشم انداز كسب و كار خود و هزينه‌هاي دفتر را بررسي كنيد. اطمينان حاصل كنيد خريد دفتر شخصي براي كار شما ضروري است و پس از شروع فعاليت مي‌توانيد از آن بهره برداري خوبي داشته باشيد.

پس از آن كه از تصميم خود اطمينان حاصل كرديد، مشخصاتي كه بايد دفترتان داشته باشد را معين كنيد. براي مثال مي‌خواهيد دفترتان در كدام قسمت شهر باشد؟ چه تعداد كارمند خواهيد داشت و چه متراژي براي دفترتان نياز است؟

پس از آن كه معيارهاي دفترتان را مشخص كرديد، گزينه‌هاي نامناسب از فيلتر شما رد نخواهند شد، در نتيجه راحت‌تر مي‌توانيد تصميم گيري كنيد.

 

انواع دفاتر اداري و ويژگي‌هاي آن 

براي دفاتر كار مي‌توان از سه نوع ملك استفاده كرد:

املاك مسكوني (داراي سند مسكوني) با موقعيت اداري:

به املاكي كه داراي سند مسكوني مي‌باشند اما موقعيت و ساختشان براي دفتر اداري مناسب است، املاكي با موقعيت اداري گفته مي‌شود.

در املاك مسكوني با موقعيت اداري، فقط صاحب ملك مجاز است، چند دفتر خاص افتتاح كند در غير اين صورت دفتر پلمپ خواهد شد.

 

املاك مسكوني (داراي سند مسكوني) با موقعيت مسكوني:

تنها تفاوت اين دفاتر با دفاتر مسكوني با موقعيت اداري، در اين است كه پرستيژ و موقعيت دفتر در حد ضعيف تري است و رضايت صاحب دفتر را تأمين نمي‌كند.

 

املاك اداري (داراي سند اداري):

املاكي كه به صورت مستقيم مجوز اداري دارند، تنها دفاتري هستند كه در آن‌ها بدون هيچ محدوديتي مي‌توانيد هر كسب و كاري كه مي‌خواهيد داشته باشيد.

 

همچنين دفاتري كه سند اداري دارند داراي مجوز نصب تابلو نيز مي‌باشند، البته در نظر داشته باشيد قيمت نصب تابلو بسيار بالا است.

دفاتر كار اشتراكي چه دفاتري هستند؟

در ابتداي راه كه بودجه كافي براي خريد ملك اداري نداريد و هزينه‌هاي ديگري نيز بايد متحمل شويد مانند مخارج وسايل دفتر، ديزاين، حقوق كارمندان و … .

 

خريد يك ملك كوچك و كم هزينه مي‌تواند به شما در صرفه جويي هزينه‌ها ياري رساند؛ اما مشكل اينجا است كه ملك اداري با متراژ كوچك بسيار كم پيدا مي‌شود. در اينجا به شما خريد دفتر كار به صورت مشاركتي را پيشنهاد مي‌كنيم.

 

دفتر كار مشاركتي دفتري است كه چند نفر به صورت مشاركتي آن را خريده و همگي در آن فعاليت خود را انجام مي‌دهند. به اين شكل، شما يك دفتر با متراژ مناسب داريد كه هزينه گزافي براي آن پرداخت نكرده‌ايد زيرا يك يا چند شريك داريد كه هزينه خريد ملك، بينتان تقسيم شده است. همچنين چون ملك بزرگ است، زمان زيادي را براي يافتن و راه اندازي آن صرف نكرده‌ايد.

 

يافتن شريك براي خريد دفتر، كار سختي نيست. براي مثال مي‌توانيد به بنگاه هاي منطقه مورد نظرتان، بسپاريد كه براي شما شريكي پيدا كنند. يا درخواستتان را در سايت هاي گوناگون قرار دهيد.

 

همچنين مي‌توانيد در ساختمان هاي اداري منطقه، با كسب اجازه از مدير ساختمان و واحد هاي ديگر، اطلاعيه مربوط به شريك با شماره تان قرار دهيد تا در صورت تمايل با شما تماس بگريند.

پيش از خريد ملك اداري به اين نكات توجه كنيد.

معمولاً توصيه مي‌شود موقعيت دفتر كار در خيابان‌هاي اصلي، مركز شهر و مناطقي كه رفت و آمد در آن‌ها زياد است باشد؛ اما ممكن است فعاليتتان به شكلي باشد كه در دفتر نياز به تمركز داشته باشيد و آرامش محيط براي شما مهم‌تر از در ديد عموم بودن، باشد. در اين شرايط مي‌توانيد دفاتري را انتخاب كنيد كه در محله‌هاي آرام‌تر قرار دارند.

داشتن انبار قفسه دار براي يك دفتر اداري كه با پرونده‌ها و فرم هاي مختلفي سر و كار دارد و يا آن‌ها را بايگاني مي‌كند، امتياز چشم گيري است.

علاوه بر اين داشتن پاركينگ براي ملك اداري كه هر روز به آن رفت و آمد مي‌كنيد، بسيار مهم است. هنگام خريد ملك حتماً به اين نكته توجه بفرماييد.

املاك اداري علاوه بر اينكه قيمت بالاتري نسبت به ساير املاك مسكوني، تجاري و … دارند و مخارجشان نيز بيش از حالت نرمال است. در نتيجه پيش از اخذ هر گونه تصميمي، همه زواياي فعاليتتان و ملكي كه مي‌خواهيد تهيه كنيد بررسي كنيد.

نوع مسكوني يا اداري بودن دفتر ارتباط تنگاتنگي با نوع فعاليت و كسب و كار شما دارد. اگر دفتر شما، دفتر مهندسي، دفتر ازدواج و طلاق، دفتر وكالت، مطب پزشك و … است، خريد يك ملك مسكوني با موقعيت اداري براي شما مناسب است. با اين روش شما هزينه و سرمايه كمتري را درگير ملك خواهيد كرد.

 

شايان ذكر است هنگام خريد ملك مسكوني-اداري، ملك متعلق به آپارتماني را خريداري كنيد كه بيشتر طبقات آن اداري باشد براي مثال همگي دفتر مهندسي باشند. در غير اين صورت ممكن است رفت و آمد و سر و صداي دفتر شما، باعث شاكي شدن همسايه‌ها شود و اين مسئله خود تبعات ناخوشايندي را در پي خواهد داشت.

مديريت فروشگاه هاي اينترنتي و سايت

۲ بازديد

خريد آنلاين از بسياري از جهات به‌صرفه‌تر است، چرا كه هزينه رفت و آمد را حذف مي‌كند و از هدر رفتن زمان جلوگيري مي‌كند. به همين سبب امروزه فروشگاه هاي اينترنتي در جايگاه بسيار مناسبي قرار گرفته‌اند.

با توجه به دسترسي افراد به شبكه هاي اجتماعي، رفتار خريد در مردم به مرور زمان تغيير پيدا كرده است براي مثال بيشتر افراد تمايل دارند كه به صورت آنلاين خريد خود را انجام دهند.

همچنين بسياري از كسب و كارها از حالت سنتي خارج شده و به صورت آنلاين فعاليت مي‌كنند. افراد زيادي تمايل به راه اندازي فروشگاه دارند اما تنها با راه اندازي فروشگاه نمي‌توانيد پيشرفت كنيد، بلكه بايستي مراحلي را نيز طي كنيد. براي پيمودن اين مراحل بايستي از افراد متخصص در زمينه مديريت فروشگاه هاي اينترنتي بهره ببريد.

در مورد مديريت فروشگاه هاي اينترنتي و سايت به موارد اشاره شده توجه نماييد:

در ابتدا به معرفي سايت فروشگاهى مي‌پردازيم.

معرفى سايت فروشگاهى به صورت كامل 

سايت هاي فروشگاهي فرصت خوبي براي ارائه كالا به شكل اينترنتي فراهم كرده‌اند. روند صعودي خريد اينترنتي موجب شده تا اغلب كسب‌وكارها، حتي آن‌هايي كه نوپا و خرد هستند، به فكر راه‌اندازي و طراحي سايت فروشگاهي بيفتند. حتي فروشگاه‌هاي سنتي نيز در كنار فروش حضوري اقدام به فروش آنلاين مي‌كنند تا از اين بازار نيز سهمي ببرند.

فروشگاه اينترنتي و يا آنلاين شاپ به وب‌سايت‌هايي گفته مي‌شود كه به درگاه پرداخت مجهز شده و ارائه‌دهنده كالا و محصولات حقيقي و يا مجازي هستند. در اين دسته از وب‌سايت‌ها صاحبان كسب‌وكار با اطلاعات و جزئياتي كه پيرامون محصولات ارائه مي‌دهند، علاوه بر معرفي محصول، مخاطب خود را به خريد تشويق مي‌كنند.

براي طراحي سايت فروشگاهي، لازم است نوع خدمات و كالاي ارائه‌شده بررسي شود. انواع مختلف فروشگاه‌هاي اينترنتي را از اين نظر مي‌توان در دودسته كلي تقسيم‌بندي كرد.

 

فروشنده كالاهاي مجازي

طراحي سايت فروشگاه‌هاي مجازي كمي متفاوت است. چراكه در اين نوع فروشگاه‌ها محصولات فيزيكي به فروش نمي‌رسد. ازاين‌رو نياز به بسته‌بندي محصول و ارسال از طريق پست و يا تيپاكس نيست. محصولاتي همچون كتاب‌هاي الكتريكي، بازي‌هاي ديجيتال، فيلم‌هاي آموزشي و … در اين نوع فروشگاه‌ها به فروش مي‌رسند و بلافاصله پس از خريد و پرداخت مبلغ، از طريق لينك دانلود در اختيار كاربر قرار مي‌گيرند.

 

فروشنده كالاهاي فيزيكي

اين دسته از فروشگاه‌هاي اينترنتي ارائه‌دهنده محصولات فيزيكي هستند. هر محصولي كه بعد حقيقي داشته، قابل‌رؤيت بوده و نياز به بسته‌بندي داشته باشد، در اين دسته قرار مي‌گيرد. محصولاتي همچون كتاب، اسباب‌بازي، ابزارآلات، لوازم پزشكي و لوازم ديجيتالي همچون لپ‌تاپ و تلويزيون در اين نوع فروشگاه‌ها به فروش مي‌رسند، اما در همان لحظه به دست مشتري نمي‌رسند. چراكه نياز به بسته‌بندي و ارسال از طريق سيستم‌هاي حمل‌ونقل دارند.

 

مراحل مديريت فروشگاه هاي اينترنتي

طراحي و راه اندازي فروشگاه هاي اينترنتي

در ابتدا با توجه به نوع كسب و كار، محصولات و خدماتتان بايستي طراحي خاصي براي فروشگاهتان در نظر گرفت. براي مثال فروشگاه مربوط به لوازم خانگي قطعاً طرحي متفاوت با فروشگاه لوازم آرايشي دارد.

توجه داشته باشيد تنها در همان ثانيه‌هاي اول كاربر تصميم مي‌گيرد كه در وب سايت شما بماند يا آن را ترك كند. پس بايستي فروشگاه اينترنتي به اندازه كافي خوب باشد تا كاربر تصميم به ماندن بگيرد.

 

پاسخ به كاربران فروشگاه اينترنتي

در نهايت پس از انتشار محتوا و افزايش بازديد از سايت، كاربران زيادي پيام خواهند داد. تيم ماي كاستومر بر اساس استراتژي سازمان و نظرات كارفرما به پيام‌ها پاسخ خواهد داد.

 

توليد محتوا براي فروشگاه اينترنتي و انتشار آن

توليد محتوا نقش مؤثري در افزايش بازديد مخاطب دارد. در مديريت فروشگاه هاي اينترنتي كارشناسان با در نظر گرفتن تمام عوامل، بهترين محتوا را توليد مي‌كنند. در راستاي توليد محتوا، سليقه كاربران نيز در نظر گرفته مي‌شود. به همين سبب در كوتاه مدت، فروشگاه شما بيشترين بازديد و ترافيك را به دست خواهد آورد.

 

تيم ماي كاستومر با بهره گيري از كادر مجرب در زمينه مديريت فروشگاه هاي اينترنتي و سايت به شما ياري خواهد رساند و تمام مراحل را به بهترين شكل طي خواهد كرد.

 

تماس:

09124777487 _    02126408816  _ 02126408817

اينستاگرام:

https://www.instagram.com/my.customer/

ليفت چشم

۴ بازديد

ليفت چشم چيست؟ 

افتادگي و پف پلك، چين‌وچروك اطراف آن و پوست اضافي بالاي آن، زيبايي چهره را به‌شدت تحت تأثير قرار مي‌دهد. افرادي كه با اين مشكل سروكار دارند، نگراني‌هاي بسياري از بابت برطرف كردن افتادگي پلك دارند. اين در حالي است كه تكنيك‌هاي مدرن و جديد بدون ايجاد برش و نياز به بيهوشي، خستگي چهره را درمان مي‌كند. روش‌هاي مختلفي براي ليفت و حذف پف پلك ابداع‌شده كه در دو نوع جراحي و غير جراحي بررسي مي‌شود.

ليفت چشم يك راهكار مؤثر براي از بين بردن افتادگي پلك است. ازآنجايي‌كه چشم و بافت پلك بسيار حساس است، عمل‌هاي مربوط به اين بخش از بدن نگران‌كننده به نظر مي‌رسد. عليرغم اينكه برخي ليفت پلك و چشم را محدود به روش‌هاي جراحي مي‌دانند، امروزه راهكارهاي غيرتهاجمي بسياري ابداع‌شده تا بتواند نازيبايي‌هاي بخش چشم را با كمترين عارضه و خطر، درمان كند.

 

روش‌هاي غير جراحي ليفت چشم

ليفت چشم امروزه با عنوان ليفت پلك و يا بلفاروپلاستي نيز شناخته مي‌شود. اين تكنيك ايمن‌ترين، ساده‌ترين و مؤثرترين روش براي رفع اشكالات نقاط مشخصي از پلك به شمار مي‌رود. با جداسازي پوست اضافه‌اي كه بر روي پلك افتاده، مي‌توان اميدوار بود علاوه بر شادابي چهره، ديد فرد نيز بيشتر شود.

 

ليفت با نخ

ليفت پلك از طريق نخ يكي از روش‌هاي محبوب ليفتينگ است كه توسط نخ‌هاي قابل‌جذب و بسيار نازك PDO انجام مي‌شود. ليفت با نخ نياز به بيهوشي نداشته و از طريق بي‌حسي موضعي انجام مي‌شود. در اين تكنيك پزشك با استفاده از سوزن‌هاي بسيار ريز، نخ ليفت را به زيرپوست وارد كرده و آن را مي‌كشد.

كشش نخ منجر به كشيده شدن پوست شده و آن را تا حد دلخواه شما ليفت مي‌دهد. ليفت چشم با نخ هيچ‌گونه زخمي ايجاد نمي‌كند، كمتر از يك ساعت زمان مي‌برد و بافت حساس چشم را درگير نمي‌كند. مي‌توان اميدوار بود ليفت با نخ بين 12 تا 18 ماه ماندگار بماند؛ اما به‌محض جذب نخ‌ها، حالت ليفت از بين مي‌رود.

 

ليفت با دستگاه پلكسر

از بين بردن افتادگي پلك از طريق دستگاه پلكسر، يك روش دائمي براي حل نازيبايي‌هاي چشم است. در اين روش لايه‌هاي چرب و افتاده پوست توسط پلاسما حرارت ديده و به گاز تبديل مي‌شود. حرارت ايجادشده چشم و بافت آن را نمي‌سوزاند، بلكه موجب ايجاد يك گرماي سطحي شده و در ادامه روند كلاژن سازي را بهبود مي‌دهد. ليفت چشم از طريق پلكسر براي بانوان باردار، افراد مبتلابه صرع، سرطان، بيماري‌هاي استخواني، مبتلايان به واريس و افراد داراي پروتزهاي فلزي توصيه نمي‌شود.

 

ليفت چشم‌ها با روش‌هاي جراحي

براي افرادي كه افتادگي پلك در آن‌ها بيش‌ازحد معمول باشد و درعين‌حال روش‌هاي غير جراحي در آنان مؤثر واقع نشود، استفاده از تكنيك‌هاي جراحي توصيه مي‌شود. بسته به اينكه تقاضاي شما از عمل جراحي رفع چه نوع مشكلاتي باشد، مدت‌زمان عمل متغير خواهد بود.

 

ليفت چشم با جراحي پلك پايين

بيشترين پف و حالات غيرطبيعي چشم در پلك پايين ديده مي‌شود. اين حالت از چشم موجب ايجاد شمايلي خواب‌آلود شده و ظاهري پير و خسته ايجاد مي‌كند. در اين تكنيك نيز پزشك با ايجاد يك برش كوچك در ناحيه زير مژه و يا داخل پلك، بافت چربي و پوست اضافه را برداشته و پس از اتمام عمل، محل زخم را با استفاده از روش فركشنال CO2، مي‌بندد.

ليفت چشم با جراحي پلك بالا

رفع افتادگي پلك در مواردي كه منجر به اختلال در ديد شده، ضروري‌تر است. برداشتن پوست‌هاي اضافه كمك مي‌كند تا چشم دوباره حالت طبيعي خود را به دست آورد. در اين نوع جراحي كه به كمك بيهوشي انجام مي‌شود، يك برش براي برداشتن بافت چربي و پوست اضافه ايجادشده و درنهايت با تغيير و اصلاح فرم عضلات اطراف چشم، يك بخيه به ناحيه تحت درمان زده مي‌شود.

 

سخن پاياني

ليفت تكنيكي مؤثر براي رفع افتادگي پلك و از بين بردن چربي و پوست اضافه اطراف آن است. ليفت كمك مي‌كند تا چهره خسته، عصباني و خواب‌آلود فرد بهبوديافته و شاداب به نظر برسد. حل افتادگي چشم از طريق روش‌هاي جراحي و غير جراحي انجام مي‌شود، اما انتخاب تكنيك مؤثر به عهده پزشك خواهد بود.

ليفت كردن صورت و چشم يك روش مدرن زيبايي است، شما مي توانيد با مطالعه مقاله مربوط به ليفت بيني با ديگر روش هاي زيباسازي پوست و صورت نيز آشنا شويد.

رنگ منبسط شونده ضد حريق

۴ بازديد

رنگ منبسط شونده ضد حريق يك پوشش محافظ در برابر آتش‌سوزي است. اين متريال با قرارگيري بر روي مواد اشتعال‌زا از شعله‌ور شدن آن‌ها پيشگيري مي‌كند. اين پوشش ضد حريق كه از نوع آلي است تنها چند ميكرون ضخامت دارد. ضخامت اين رنگ پس از تماس با حرارت بالا افزايش مي‌يابد تا درنهايت يك‌لايه متخلخل و مقاوم در برابر نفوذ آتش ايجاد شود. ازاين‌رو مي‌توان اميدوار بود سطح پوشش داده‌شده تا چندين ساعت از آسيب حريق در امان بماند.

 

رنگ منبسط شونده ضد حريق چيست؟ 

استفاده از رنگ منبسط شونده به‌منظور ايجاد يك‌لايه محافظتي در برابر حريق رايج است. اين ماده براي داشتن خاصيت عايق گونه، از تركيباتي همچون پلي هيدريك، عامل آب‌زايي، عامل توليدكننده گاز و يا اسفنجي كننده و همچنين رزين بهره برده است.

 

عملكرد اين تركيبات در زمان آتش‌سوزي به نمايش درمي‌آيد. در ابتدا رنگ منبسط شونده ضد حريق گازهاي خنك‌كننده توليد و پخش مي‌كند و سپس با افزايش ضخامت و ايجاد تخلخل مانع گسترش آتش‌سوزي در سطح پوشش داده‌شده مي‌شود.

 

اين‌طور كه از آمار و ارقام پيداست، 5 ميلي‌متر پوشش منبسط شونده قادر است سازه بتني و فلزي را براي سه ساعت در برابر آتش‌سوزي محافظت كند. تأخير در گسترش آتش و فروپاشي سازه به آتش‌نشانان فرصت اطفاي حريق را مي‌دهد.

 

مزيت استفاده از رنگ منبسط شونده ضد حريق

همان‌طور كه تاكنون اشاره‌شده، مهم‌ترين فايده استفاده از اين پوشش، به تأخير افتادن فروپاشي ساختمان در زمان آتش‌سوزي است. در مقايسه با ساير روكش‌هايي كه ضد حريق هستند، اين نوع رنگ‌ها مزاياي خاص خود را دارند. مهم‌ترين فوايد استفاده از رنگ منبسط شونده ضد حريق عبارت‌اند از:

 

اين نوع رنگ‌ها در ضخامت بسيار كم اجرا مي‌شوند. ازاين‌رو فضايي اشغال نكرده و ظاهر سازه را به هم نمي‌ريزد.

نصب ساده‌اي دارند. رنگ منبسط شونده ضد حريق پس از آماده‌سازي در مدتي كوتاه و به‌راحتي اجرا مي‌شود.

سطح صاف و يكدستي دارند. مقاومت اين سطح صاف در برابر سايش و گردوغبار بسيار بالاست.

سبك‌وزن هستند. اين پوشش ضد حريق در مقايسه با پوشش‌هاي معدني بسيار كم‌وزن بوده و بار مرده به‌حساب نمي‌آيند.

رنگ منبسط شونده ضد حريق به‌راحتي ترميم مي‌شود. درصورتي‌كه بخشي از پوشش دچار آسيب شده، اصلاح و ترميم آن به‌سادگي صورت مي‌پذيرد.

ايمن هستند و در زمان تماس با حرارت بالا، گازهاي سمي متصاعد نمي‌كنند.

با توجه به تمام مزايا ذكرشده، اين نوع پوشش‌ها مقرون‌به‌صرفه ترند. چراكه براي اجرا نياز به زمان زياد و نيروي كار زبده ندارند.

 

كاربرد رنگ منبسط شونده ضد حريق

ازآنجايي‌كه پوشش ضد حريق معدني نسبت به رنگ منبسط شونده ضد حريق ارزان‌تر است، استفاده از اين نوع عايق در شرايط نسبتاً خاص انجام مي‌شود. در يك نگاه كلي كاركرد اين نوع عايق در برخي موارد ضروري قلمداد مي‌شود. ازجمله:

 

زماني كه شكل ظاهري سازه اهميت داشته باشد. (فضاهاي عمومي همچون فرودگاه‌ها، پايانه‌هاي خودرو و راه‌آهن)

براي محيط‌هاي داخلي كه ممكن است سازه در معرض ديد باشد. (تير و ستون)

در سازه‌هايي كه اشغال فضا در آن محدوديت داشته و نياز به روكش نازك است.

رنگ منبسط شونده ضد حريق بيشتر در سازه‌هاي مهمي كه حفظ آنان در برابر آتش به جهت حفظ سرمايه، اهميت بالايي دارد، استفاده مي‌شود. (پاركينگ مجتمع تجاري، كارخانه‌هاي صنعتي و واحدهاي توليدي)

سازه‌هايي كه بار مرده بالايي دارند و نبايد از طريق روكش ضد حريق سنگين‌تر شوند.

سازه‌هايي كه در آنان ايمني و بهداشت اولويت دارد.

سازه‌هايي كه در محيط‌هاي مرطوبي همچون بندرها قرارگرفته‌اند.

دودكش‌ها، ناودان‌ها و لوله‌ها

 

سخن پاياني

رنگ منبسط شونده ضد حريق يك پوشش مقاوم، نازك و مسطح است كه مي‌تواند سازه‌هاي ساختماني را تا 3 ساعت در برابر حريق حفظ كند. شما مي‌توانيد اين عايق ضد حريق مفيد و مؤثر را در شركت كاج طلايي آفاق با بهترين قيمت و بالاترين سطح كيفيت خريداري كنيد.

مناسب ترين خودرو براي بانوان

۴ بازديد

يكي از ماشين هايي كه به دليل داشتن ساختاري جمع و جور به عنوان يك خودروي مناسب براي خانم‌ها معرفي شده است پژو ۲۰۶ است. اين ماشين سبك و راحت است. ظاهري شيك اين ماشين سبب شده تا مورد استقبال بسياري از بانوان قرار بگيرد. توجه داشته باشيد كه پژو 206 در مدل‌هاي مختلفي مانند تيپ 6 وجود دارد. بنابراين خانم‌ها مي‌توانند با انتخاب تيپ‌هاي متعدد اين خودرو از رانندگي لذت بيشتري ببرند.

امروزه خودروهايي كه خانم‌ها بيشتر به آن علاقه دارند جزو مناسب ترين خودرو براي بانوان شناخته شده‌اند. هر چند كه هيچ تفاوتي ميان خودروهاي مناسب خانم‌ها و آقايان وجود ندارد. امروزه خانم‌ها با كسب مهارت رانندگي مي‌توانند از هر نوع ماشين براي رانندگي استفاده كنند. پس ما سعي كرده‌ايم در اين مطلب خودروهايي را معرفي كنيم كه بيشتر مورد توجه خانم‌ها قرار دارند.

اين خودرو يك مدل فيس ليفتي از پژو ۲۰۶ است. در واقع پژو 207 به دليل داشتن قدرت موتور بالا، ايمني ارتقاء يافته و ساير آپشن هاي مدرن ديگر جزو خودروهاي شيك قرار دارد. بنابراين شما با انتخاب اين ماشين مي‌توانيد از ويژگي‌هاي يك موتور ۴ سيلندري كه داراي ۱۶ سوپاپ است استفاده كنيد. خوب است بدانيد كه گيربكس اتوماتيك اين خودرو سبب شده تا رانندگي شما روان و ساده باشد. همچنين با مصرف سوخت مناسب، باعث كاهش آلودگي هوا مي‌شود. به همين دليل خودروي پژو ۲۰۷ توانسته استاندارد آلايندگي يورو ۴ را به دست آورد. در حقيقت اين خودرو عضوي از گروه پژو ۲۰۶ مي‌باشد كه سوخت بهينه‌اي دارد.

 

اين روزها يكي از جديدترين و مناسب ترين خودرو براي بانوان كوييك سايپا معرفي شده است. اين ماشين به دليل داشتن قيمت مناسب و مصرف سوخت بهينه قطعاً جهت رانندگي داخل شهري مي‌تواند گزينه خوبي براي خانم‌ها باشد. از طرفي شركت سايپا سعي كرده تا با افزودن امكانات ويژه‌اي مانند بسته هواي راننده، بسته هواي سرنشين، سيستم توزيع الكترونيكي نيروي ترمز و بسياري آپشن هاي ديگر اين خودرو را جزو ماشين هاي لوكس قرار دهد‌. بنابراين شما با خريد كوييك سايپا مي‌توانيد به راحتي با داشتن يك خودروي ارزان قيمت از امكاناتي مانند سيستم كنترل پايداري، سيستم نمايش فشار باد لاستيك‌ها و بسياري ويژگي‌هاي ديگر نظير سيستم ايموبلايزر استفاده كرده و لذت ببريد

 

باكيفيت ترين و مجهزترين خودرويي كه مورد علاقه خانم‌ها قرار دارد تندر ۹۰ يا همان ال ۹۰ است. اين ماشين فرانسوي توسط شركت پارس خودرو روانه بازارهاي فروش خودروي ايران شده است. معمولاً خريداران تندر 90 پلاس به علت استقامت بالا و داشتن گيربكس اتوماتيك، لذت يك رانندگي ايمن را با اين خودرو تجربه مي‌كنند‌‌. پس اگر به دنبال مناسب ترين خودرو براي بانوان با كمترين مصرف سوخت هستيد قطعاً خودرو ال ۹۰ مي‌تواند بهترين گزينه براي شما باشد. يكي از خودروهاي خارجي كه امروزه در بازارهاي خودروي ايران مورد علاقه بسياري از خانم‌ها قرار گرفته است ماشين برليانس H320 مي‌باشد. اين خودروي چيني امروزه در مدل‌هاي دنده‌اي و اتوماتيك مورد استقبال بسياري از بانوان قرار گرفته است. زيرا ماشين برليانس H320 در هر دو مدل ظاهري شيك و جذاب دارند. از طرفي مجهز به يك موتور ۱۵۰ سي سي است كه از هر جهت نسبت به ساير خودروهاي ايراني از قدرت بيشتري برخوردار مي‌باشد.‌ بنابراين براي معرفي مناسب ترين خودرو براي بانوان مي‌توان با اطمينان كامل ماشين برليانس H320 را به عنوان يك گزينه عالي در نظر گرفت.

 

سخن پاياني

چنانچه قصد داريد تا مناسب ترين خودرو براي بانوان را انتخاب كنيد بهتر است به سراغ خودروهايي برويد كه در وهله اول داراي ظاهري شيك و جمل و جور هستند. امروزه بيشتر خانم‌ها به علت سبكي، راحتي و قيمت مناسب خودروي پرايد به سمت اين ماشين روي آورده‌اند. با كمي جستجو شما مي‌توانيد به عنوان يك خانم از خودروهاي ديگري كه امكانات بيشتري دارند استفاده كرده و لذت يك رانندگي آسوده را در داخل و خارج شهر نيز تجربه كنيد. همچنين سعي كنيد از خودروهايي استفاده كنيد كه خريد لوازم و قطعات يدكي آن آسان است.

اسپاسم شيرخوارگي

۳ بازديد

چيزهايي كه بايد درباره اسپاسم شيرخوارگي بدانيد (علت + علائم + درمان)

اسپاسم شيرخوارگي جزو بدترين نوع تشنج در ميان نوزادان زير يك سال مي‌باشد. اين بيماري به دلايل مختلفي ممكن است در كودكان ايجاد شود، اغلب ماهيچه‌هاي بازو و پاها منقبض شده و باعث مي‌شود تا سر كودك هميشه حالتي رو به جلو داشته باشد. پس در صورتي كه نوزاد شيرخوار شما دچار حملات مشكوكي در برخي قسمت‌هاي بدن شد ممكن است به نوعي اسپاسم شيرخواران دچار شده باشد، در چنين وضعيتي بايد سريعاً كودك را به يك متخصص اطفال و سپس به يك پزشك مغز و اعصاب ارجاع داد.

 

اسپاسم شيرخوارگي چيست؟ 

اسپاسم شيرخواران نوعي بيماري است كه در علوم پزشكي به آن IS يا همان سندروم West گفته مي‌شود. اين حالت نوعي تشنج يا حملات عصبي است كه به طرز ناگهاني و نامحسوسي در نوزادان زير 1 سال اتفاق مي‌افتد. اسپاسم در حالت‌هاي مختلف باعث انقباض و پرش برخي اندام‌هاي حياتي نوزادان مانند بازوها و پاها مي‌شود، البته نقطه هدف اسپاسم بيشتر قسمت نخاعي نوزاد است.

 

معمولاً اسپاسم باعث سفت شدن ماهيچه‌هاي بدن مي‌شود، در نتيجه بسياري از توانايي‌هاي كودك نظير نشستن و يا سينه خير رفتن كودك دچار اختلال خواهد شد. در اينجاست كه كودك نسبت به ساير نوزادان ديگر ضعيف بوده و رشد كمتري دارد. غالباً پزشكان با بررسي وضعيت‌هاي مختلفي از اسپاسم شيرخواران اين نوع تشنچ را با نام اسپاسم فلكسور معرفي مي‌كنند.

 

علت اسپاسم شيرخوارگي

يكي از شايع‌ترين دلايلي كه باعث ايجاد اسپاسم در شيرخواران مي‌شود تغييرات ساختاري مغز مي‌باشد. در واقع اختلالات متابوليكي مي‌تواند بر روي عملكرد مغز تأثير بگذارد و باعث به وجود آمدن اسپاسم شيرخوارگي شود. البته مسئله ژنتيك يكي ديگر از علت‌هاي شايع بروز اسپاسم شيرخواران است. در برخي مواد نوزاد به علت كمبود ويتامين ب 6 ممكن است دچار تشنج‌هاي يكباره شود؛ ولي به طور كلي علت اصلي اسپاسم عضلاني كودكان و ساير اسپاسم شيرخواران خوش‌خيم مشخص نشده است‌.

 

علائم اسپاسم شيرخواران

مهم‌ترين علائمي كه در نوزادان دچار اسپاسم ديده مي‌شود عدم تمركز و تغيير دادن زاويه ديد نوزاد مي‌باشد. در حقيقت زماني كه به كودك نگاه مي‌كنيد به جاي نگاه كردن به چشمان شما ممكن است كودك به لباس و ساير اندام‌هاي شما خيره شود. در مواردي ديگر اندام‌ها به مرور دچار شل شدگي مي‌شوند، همچنين نوزاد گردن خود را به سختي تكان مي‌دهد و اسپاسم گردن نوزاد رخ مي‌دهد.

 

درمان اسپاسم شيرخواران

شايد تا اينجاي متن از خود بپرسيد آيا اسپاسم شيرخوارگي درمان دارد؟ در پاسخ بايد گفت بله. اگر چه اين بيماري به طور يكباره در حدود 1 تا 2 دقيقه رخ مي‌دهد و معمولاً به نام اسپاسم شيرخوارگي در خواب شناخته مي‌شود؛ ولي اغلب آن را با سكسكه و يا ريفلاكس معده اشتباه مي‌گيرند. در نتيجه به دنبال درمان آن نيستند. در صورتي كه مطمئناً با انجام طول درمان اسپاسم شيرخوارگي نوزاد مي‌تواند از بروز آسيب‌هاي مغزي و ايجاد اختلال در اندام‌هاي حركتي در امان باشد.

 

البته درمان اسپاسم شيرخواران با طب سنتي هم وجود دارد؛ اما چنين روش‌هايي در طولاني مدت پاسخ خواهند داد. بنابراين در صورت علائم اسپاسم در نوزاد خود سعي كنيد زير نظر پزشك معالج از داروهاي ضد صرع و ساير داروهاي لازم براي فرزندتان استفاده كنيد تا در زمان كوتاهي نوزاد شما بهبودي خود را به دست آورد.‌

 

اسپاسم شيرخواران مقاوم به درمان

اگر چه با تشخيص سريع اسپاسم شيرخوارگي و لكه سفيد مي‌توانيد تا حد زيادي اين تشنج‌هاي يكباره را كنترل كنيد و مانع از آسيب‌هاي مغزي و جسمي به كودك خود شويد؛ ولي اغلب نوزاداني كه به اين بيماري مبتلا مي‌شوند ممكن است دچار عقب‌ماندگي‌هاي ذهني شده و رشد مناسبي نداشته باشند.

 

به طور كلي اين دسته از كودكان كه در دوره نوزادي مبتلا به اسپاسم شيرخواران شده‌اند 10 تا 20 درصد از فعاليت مغز خود را از دست داده و نسبت به ساير كودكان ديگر كند ذهن هستند. بنابراين اين نوع بيماري نادر در بين نوزادان در برابر درمان مقاوم است، پس نمي‌توان به طور كلي علائم اسپاسم را از كودك دور نگه داشت.‌

 

سخن پاياني

اگر شما داراي كودكاني زير يك سال هستيد، هميشه حركات نوزاد خود را مورد بررسي قرار دهيد، چنانچه انجام حركتي غير عادي در فرزندتان مشاهده كرديد، سريعاً از حركات نوزاد فيلم گرفته و به متخصص مغز و اعصاب و يا پزشك اطفال نشان دهيد. سپس لازم است تا ضمن ارائه دادن فيلم از چگونگي سير رشد كودك و همچنين وضعيت‌هاي غير عادي در كودك را براي پزشك مورد نظر شرح دهيد.

 

در اينجا متخصص با انجام تست خون، معاينات عصبي، آزمايش‌هاي اداري و… هر چه سريع‌تر درمان اسپاسم شيرخواران را شروع مي‌كند‌. در چنين حالتي عملكرد مغز ممكن است به كمترين آسيب دچار شود، البته فراموش نكنيد كه اين دسته از كودكان هميشه در معرض حملات عصبي و تشنج هستند‌. پس درمان به طور 100 درصد قطعي قابل انجام نمي‌باشد.

پرينورافي

۲ بازديد

با ورود به دوره ميان‌سالي و انجام زايمان‌هاي متعدد، واژن ظاهر خوب و شاداب خود را از دست مي‌دهد. در اين زمان جراحي پرينورافي به كمك بانوان مي‌آيد تا با زيباسازي و تنگ كردن مدخل، مجدداً اعتمادبه‌نفس ازدست‌رفته خود را احيا كنند. در مطب دكتر مظاهري اين عمل جراحي تحت نظر بهترين و مجرب‌ترين پزشكان و به كمك به‌روزترين تجهيزات صورت مي‌گيرد.

انجام پرينورافي چه زماني ضروري قلمداد مي‌شود؟ 

گشادي واژن يكي از مشكلاتي است كه در پس زندگي زناشويي طولاني‌مدت و يا زايمان‌هاي مكرر صورت مي‌گيرد. مسلماً يك بانو در مواجهه با اين مشكل اعتمادبه‌نفس خود را ازدست‌داده و ديگر مثل سابق در روابط زناشويي ظاهر نمي‌شود. پرينورافي كه يك عمل جراحي جزئي به شمار مي‌آيد، با رفع اين نقيصه تلاش مي‌كند تا واژن تنگ‌تر و منسجم‌تر شود. چند عامل موجب آسيب به پرينه ها و شل شدن عضلات واژن مي‌شود.

پاره شدن پرينه در طول زايمان طبيعي

چاقي مفرط

كاهش وزن شديد

در عمل جراحي پرينورافي چه اتفاقي مي‌افتد؟

عمل پرينه پلاستي تحت بي‌حسي موضعي و يا بيهوشي انجام مي‌شود. به‌طور ميانگين تنها يك ساعت زمان نياز است تا پزشك بتواند ديوار پشتي واژن را نزديك كرده و از اين طريق مدخل را تنگ كند. بافت اضافه واژن در اين روش حذف‌شده و بافت­هاي عضلاني دهانه واژن ترميم مي‌شوند تا به يك آناتومي و شكل طبيعي برسند. در عمل جراحي پرينورافي گشادي بخش بيرون واژن تا عمق 2 الي 3 سانتي‌متر از بين مي‌رود. اگر به تنگ كردن نواحي داخلي مدخل نياز داريد، اين روش جراحي براي شما ايده آل نخواهد بود. براي رفع گشادي بخش دروني و يا افتادگي لگن نياز به جراحي‌هاي گسترده‌تري خواهيد داشت.

معايب و مزاياي جراحي پرينورافي

پرينورافي با رفع نواقص واژن و بهبود وضع عضلات پرينه، به زيبايي هرچه بيشتر اين ناحيه كمك مي‌كند؛ اما اين پايان كار نيست. در ادامه افرادي كه اقدام به تنگ كردن واژن خود نموده‌اند، روابط زناشويي موفق‌تري را تجربه مي‌كنند. ازآنجايي‌كه اين عمل جراحي جزئي و كم دردسر است، در دوره كوتاه‌مدتي عوارض آن از بين رفته و فرد به زندگي عادي خود بازمي‌گردد. پرينورافيبااين‌حال بروز برخي عوارض نيز دور از ذهن نخواهد بود. به‌خصوص اگر بيماران در انتخاب مطب و پزشك متخصص دقت لازم را نداشته باشند.

بروز عفونت به سبب بهداشتي نبودن محيط. در اين حالت با مصرف آنتي‌بيوتيك مي‌توان از تشديد عفونت پيشگيري كرد.

مشاهده خونريزي. در اغلب مواقع اين حالت در اثر استفاده از بخيه‌هاي جذبي رخ مي‌دهد و به‌مرور از بين مي‌رود.

بي‌اختياري در ادرار و مدفوع

حس تهوع و سرگيجه

احساس درد در ناحيه تحت عمل

ايجاد ترشحات بد بو از ناحيه واژن

آمادگي‌هاي لازم و مراقبت‌هاي پس از پرينورافي

شرط موفقيت در هر عمل زيبايي، آگاهي كامل نسبت به عمل جراحي و مراقبت‌هاي پيش از عمل و بعدازآن است. بهتر است پيش از شروع عمل، وضعيت خود را از جهت عفونت‌هاي بخش واژن و احتمال بارداري بررسي كنيد. چراكه اين عمل ممكن است به جنين آسيب بزند. همچنين اگر دچار بيماري خاص و ضعف در سيستم ايمني هستيد، آن را با پزشك مربوطه مطرح كنيد و حتي‌الامكان از انجام پرينورافي پرهيز كنيد. در اغلب عمل‌هاي جراحي مربوط به واژن، مراقبت پس از عمل اهميت ويژه‌اي دارد. وجود يك درد مختصر و جزئي در بخش واژن طبيعي است. بهتر است با استفاده از مسكن‌ها و يا نشستن در آب گرم آن را تقليل دهيد؛ اما مهم‌تر از همه پرهيز از انجام ورزش‌هاي سنگين و رابطه جنسي تا شش هفته است. همچنين استفاده از ملين جهت پيشگيري از يبوست به كوتاه شدن و ساده‌تر شدن دوره نقاهت كمك مي‌كند.

سخن پاياني

پرينورافي و يا همان عمل تنگ كردن واژن، يك جراحي جزئي و ساده است. به‌شرط آنكه در انتخاب پزشك و مطب دقت لازم را داشته باشيد. در مطب دكتر مظاهري عمل تنگ كردن واژن تحت نظر مجرب‌ترين پزشكان و مجهزترين دستگاه‌ها انجام مي‌شود تا هيچ عارضه‌اي بيماران را تهديد نكند.  

انواع كابينت

۴ بازديد

تمام كابينت‌ها ازلحاظ ساختار از دو بخش بدنه و درب تشكيل مي‌شوند. بدنه كابينت در انواع مختلف آن يكسان است. آنچه موجب تمايز انواع كابينت از يكديگر مي‌شود، نوع درب آنان است. درب‌ها عموماً با مغزي ام دي اف ساخته مي‌شوند اما توسط روكش‌هاي مختلف پوشش داده مي‌شوند.

انواع كابينت

كابينت مهم‌ترين عنصر در فضاي آشپزخانه است. آشپزخانه نيز يكي از مهم‌ترين فضاها در محيط خانه به شمار مي‌آيد. همين مسئله اهميت انواع كابينت را مشخص مي‌كند. براي افرادي كه تصميم به احداث و يا تعمير كابينت‌هاي آشپزخانه دارند، شناخت انواع مختلف كابينت‌ها ازلحاظ جنس بدنه و روكش ضروري است. تنها در اين حالت است كه مي‌توانيد بهترين انتخاب را داشته باشيد.

 

كابينت‌هاي گلاس 

نوع پيشرفته كابينت‌هاي MDF، هاي گلاس هستند كه با سطح براق و درخشنده خود شناخته مي‌شوند. در ميان انواع كابينت، نوع هاي گلاس بيشترين كاربرد را در دكوراسيون‌هاي مدرن و مينيمال دارد. چراكه نه‌تنها درخشنده و براق هستند، بلكه در رنگ‌هاي روشن همچون سفيد يا نقره‌اي ساخته مي‌شوند.

 

در مقايسه كابينت‌هاي گلاس و ام دي اف مي‌توان گفت، نوع هاي گلاس ضخامت بيشتري داشته و در برابر رطوبت و گردوغبار مقاوم‌تر است. بر همين اساس گران‌تر بوده و قيمت بيشتري دارد. بااين‌حال تميزكاري آنان نسبت به نمونه‌هاي ام دي اف سخت‌تر است. چراكه اثرانگشت به طرز قابل‌توجهي بر روي بدنه كابينت جا مي‌ماند.

 

كابينت MDF

در ميان انواع كابينت، نوع ام دي اف آن پركاربردتر است. متريال ام دي اف از خرده چوب‌هاي ضايعاتي به همراه چسب رزين ساخته مي‌شود. قرارگيري اين عناصر در فشار و حرارت بالا موجب تشكيل ورقه‌هاي MDF مي‌شود. ازاين‌رو مي‌توان گفت مهم‌ترين مزيت استفاده از اين جنس كابينت، ساختار بازيافتي آن است كه به حفظ محيط‌زيست كمك مي‌كند.

 

مزاياي ديگر را مي‌توان در موارد زير خلاصه نمود:

 

كابينت ام دي اف به جهت استفاده از ضايعات چوب، ساختار منعطفي داشته و به شكل‌هاي مختلف درمي‌آيد.

در برابر رطوبت و حرارت مقاوم است. همين عامل استفاده از آن را در اقليم‌هاي مختلف آب و هوايي ممكن ساخته است.

در ميان انواع كابينت، نوع ام دي اف قيمت كمتري داشته و مقرون‌به‌صرفه است.

پاك‌سازي و تميزكاري آنان ساده و بدون دردسر است. توصيه مي‌شود بلافاصله پس از آلوده شدن سطح ام دي اف اقدام به تميزكاري كنيد. اين كار عمر و دوام ام دي اف را افزايش مي‌دهد.

 

كابينت ممبران

انواع كابينت ممبران بهترين گزينه براي خلق دكوراسيون كلاسيك هستند. براي سخت كابينت ممبران، ابتدا ام دي اف خام توسط دستگاه CNC حكاكي شده و در محل بعد در اثر مكش و خلأ، توسط يك روكش PVC پوشش داده مي‌شود. اين بخش به‌عنوان درب اصلي به كار مي‌رود. سمت ديگر داراي يك روكش PVC ساده است كه پيش از حكاكي توسط كارخانه بر روي آن چسبانده مي‌شود.

 

همين پروسه سخت و طولاني موجب افزايش قيمت انواع كابينت ممبران شده است. به كمك اين نوع كابينت مي‌توان طرح‌هاي كلاسيك، شلوغ و برجسته ايجاد كرد. همچنين مي‌توان كشو و محفظه‌هاي متعدد را به فضاي آشپزخانه اضافه كرد. ازآنجايي‌كه روكش متصل شده به درب در برابر نور خورشيد مقاوم نيست و در طولاني‌مدت جدا مي‌شود، بهتر است در حفظ و نگهداري اين نوع كابينت‌ها دقت بيشتري به عمل‌آوريد.

 

كابينت با روكش چوب

در ميان انواع كابينت مدرن يا كلاسيك، كابينت‌هايي كه در ساختار آنان از چوب طبيعي استفاده‌شده، قيمت بيشتري دارند. اين دسته از كابينت‌ها نيز همچون نمونه‌هاي قبلي اسكلتي از جنس ام دي اف دارند؛ اما در بخش روكش از چوب طبيعي كمك گرفته‌اند.

 

كابينت‌هاي چوبي در ايجاد دكوراسيوني فاخر، طبيعي و زيبا نقش بسيار مؤثري دارند. زيبايي آنان با انواع كابينت ممبران و يا هاي گلاس قابل‌مقايسه نيست. روكش چوب طبيعي موجب شده تا تميزكاري اين نوع كابينت‌ها سخت و زمان‌بر باشد. محلول رقيق سركه سفيد با آب بهترين تركيب براي پاك‌سازي كابينت‌هاي با روكش چوب است. چراكه به بافت چوب آسيب نمي‌زند و ظاهر كابينت را تحت تأثير قرار نمي‌دهد.

 

سخن پاياني

انواع كابينت را شناختيد. حالا مي‌توانيد با توجه به دكوراسيون حاكم بر خانه و بودجه خود، بهترين گزينه را انتخاب كنيد. انواع مختلف كابينت‌هاي ممبران يا چوبي در خلق جلوه‌هاي فاخر و كلاسيك به شما كمك مي‌كنند. اين در حاليست كه كابينت‌هاي هاي گلاس دكوراسيوني مدرن و مينيمال ايجاد مي‌كنند.

 

در پايان، لازم به ذكر است مجموعه خط و خاك با دارا بودن يك تيم طراحي كامل و حرفه اي به صورت تخصصي اقدام به طراحي انواع پروژه هاي ساختماني مي نمايد و شما مي توانيد با خيال راحت هر گونه خدمات طراحي كه مورد نيازتان است را دريافت كنيد.

 

بادام هندي

۳ بازديد

در قرن 16 ميلادي، پرتغالي ها اين دانه را با خود به هند و برخي كشورهاي آفريقايي بردند ،  امروزه كشورهاي هند، تانزانيا، موزامبيك، نيجريه و برزيل توليد كننده هاي بزرگ كاشو هستند ، در برخي كشورها مانند برزيل و نيجريه از اين دانه، كره ي نرم خوش مزه اي درست مي كنند كه بسيار مطبوع است. اين كره از چرخ كردن و فشرده شدن آن حاصل شود.

بادام هندي، نوعي مغز دانه است كه حاوي مس فراوان است و پوسته آن سم التهاب آور دارد و تماس آن با پوست باعث ناراحتي پوستي مانند سوزش و خارش مي شود. به همين دليل بادام هندي بدون پوست و خشك شده به بازار عرضه مي شود

.بادام هندي درختي گرمسيري و هميشه سبز است كه دانهٔ بادام هندي و سيب بادام هندي را توليد مي كند. اين درخت مي تواند تا 14 متر رشد پيدا كند. طبيعت بادام هندي گرم و خشك بوده است. كاشو يا بادام هندي به دليل طعم منحصر به فردش يكي از آجيل هاي محبوب مردم كشور ما و ديگر كشورها است. اين آجيل به شكل لوبيا يا بهتر است بگويم كليوي شكل مي باشد كه در پايين يا زير ميوه ي درختي كه بلارد نام دارد، يافت مي شود. با اين كه بادام هندي متعلق به جنوب شرقي برزيل است اما در بين مردم تمام جهان محبوب است.

 

كاهش ريسك افزايش وزن 

بر خلاف باور عموم مردم كه مي گويند مصرف منظم بادام هندي موجب اضافه وزن و چاقي مي شود، بايد گفت كه تحقيقات اخير نشان داده اند كه اين تصورات غلط، بي اساس است. در حقيقت افرادي كه دو بار در هفته از بادام هندي استفاده مي كردند در مقايسه با ديگر افراد مشابهي كه اصلاً بادام هندي نمي خوردند اضافه وزن كمتري داشتند. البته بد نيست بدانيد كه هر 30 گرم بادام هندي حدود 160 كالري انرژي دارد.

* سلامت قلب و عروق

بادام هندي منبع خوبي از ويتامين K است كه به تنظيم انعقاد خون و شرايط ناشي از آن كمك مي كند.

كاشو فشار خون بالا را كاهش مي دهد چرا كه به عنوان يك ديوروتيك يا مُدر خوب مطرح مي باشد و علاوه بر اين عواملي هم چون منيزيم و لينولنيك اسيد نيز در آن يافت مي شود كه از عوامل تنظيم كننده ي فشار خون هستند.

پس براي پيشگيري از بيماري هاي كرونري قلب، هفته اي 4 بار و هر بار به اندازه ي يك مشت بادام هندي بخوريد.

به طور كلي بيشتر آجيل ها به دليل داشتن اسيدهاي چرب غير اشباع براي سلامت قلب مفيد هستند.

1) بادام هندي كلسترول ندارد.

2) براي حفظ سلامت لثه و دندان مفيد است.

3) بادام هندي انرژي زاست.

4) حاوي چربي اشباع شده است كه براي سلامت قلبي عروقي مفيد است.

5) ميزان بالاي تري گليسيريد را كه با افزايش خطر بيماري قلبي ارتباط دارد، كاهش مي دهد.

6) غني از آنتي اكسيدان است كه در از بين بردن راديكال هاي آزاد موثر است.

7) منيزيم بادام هندي در تركيب با كلسيم ماهيچه ها و استخوان هاي سالم بدن را محافظت مي كند.

8) در ايجاد خواب منظم در زنان يائسه موثر است.

9) داراي انرژي و فيبر غذايي بالايي است. در صورت مصرف متعادل براي حفظ وزن مفيد است.

10) سرشار از مس است و براي توليد انرژي و انعطاف پذيري بيشتر رگ هاي خوني، استخوان ها و مفصل ها ضروري است.

11) مصرف اين گياه به بدن كمك مي كند تا جذب آهن به شكل بهتري صورت گيرد و باعث رشد استخوان و بافت پيوندي و توليد ملانين (رنگ دانه پوست و مو) مي شود. از آنجا كه در دماي اتاق سريع فاسد مي شود، بهتر است آن را در يخچال نگه داري كنيد.