انواع كابينت

مشاور ديجيتال ماركتينگ

چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

انواع كابينت

۵ بازديد

تمام كابينت‌ها ازلحاظ ساختار از دو بخش بدنه و درب تشكيل مي‌شوند. بدنه كابينت در انواع مختلف آن يكسان است. آنچه موجب تمايز انواع كابينت از يكديگر مي‌شود، نوع درب آنان است. درب‌ها عموماً با مغزي ام دي اف ساخته مي‌شوند اما توسط روكش‌هاي مختلف پوشش داده مي‌شوند.

انواع كابينت

كابينت مهم‌ترين عنصر در فضاي آشپزخانه است. آشپزخانه نيز يكي از مهم‌ترين فضاها در محيط خانه به شمار مي‌آيد. همين مسئله اهميت انواع كابينت را مشخص مي‌كند. براي افرادي كه تصميم به احداث و يا تعمير كابينت‌هاي آشپزخانه دارند، شناخت انواع مختلف كابينت‌ها ازلحاظ جنس بدنه و روكش ضروري است. تنها در اين حالت است كه مي‌توانيد بهترين انتخاب را داشته باشيد.

 

كابينت‌هاي گلاس 

نوع پيشرفته كابينت‌هاي MDF، هاي گلاس هستند كه با سطح براق و درخشنده خود شناخته مي‌شوند. در ميان انواع كابينت، نوع هاي گلاس بيشترين كاربرد را در دكوراسيون‌هاي مدرن و مينيمال دارد. چراكه نه‌تنها درخشنده و براق هستند، بلكه در رنگ‌هاي روشن همچون سفيد يا نقره‌اي ساخته مي‌شوند.

 

در مقايسه كابينت‌هاي گلاس و ام دي اف مي‌توان گفت، نوع هاي گلاس ضخامت بيشتري داشته و در برابر رطوبت و گردوغبار مقاوم‌تر است. بر همين اساس گران‌تر بوده و قيمت بيشتري دارد. بااين‌حال تميزكاري آنان نسبت به نمونه‌هاي ام دي اف سخت‌تر است. چراكه اثرانگشت به طرز قابل‌توجهي بر روي بدنه كابينت جا مي‌ماند.

 

كابينت MDF

در ميان انواع كابينت، نوع ام دي اف آن پركاربردتر است. متريال ام دي اف از خرده چوب‌هاي ضايعاتي به همراه چسب رزين ساخته مي‌شود. قرارگيري اين عناصر در فشار و حرارت بالا موجب تشكيل ورقه‌هاي MDF مي‌شود. ازاين‌رو مي‌توان گفت مهم‌ترين مزيت استفاده از اين جنس كابينت، ساختار بازيافتي آن است كه به حفظ محيط‌زيست كمك مي‌كند.

 

مزاياي ديگر را مي‌توان در موارد زير خلاصه نمود:

 

كابينت ام دي اف به جهت استفاده از ضايعات چوب، ساختار منعطفي داشته و به شكل‌هاي مختلف درمي‌آيد.

در برابر رطوبت و حرارت مقاوم است. همين عامل استفاده از آن را در اقليم‌هاي مختلف آب و هوايي ممكن ساخته است.

در ميان انواع كابينت، نوع ام دي اف قيمت كمتري داشته و مقرون‌به‌صرفه است.

پاك‌سازي و تميزكاري آنان ساده و بدون دردسر است. توصيه مي‌شود بلافاصله پس از آلوده شدن سطح ام دي اف اقدام به تميزكاري كنيد. اين كار عمر و دوام ام دي اف را افزايش مي‌دهد.

 

كابينت ممبران

انواع كابينت ممبران بهترين گزينه براي خلق دكوراسيون كلاسيك هستند. براي سخت كابينت ممبران، ابتدا ام دي اف خام توسط دستگاه CNC حكاكي شده و در محل بعد در اثر مكش و خلأ، توسط يك روكش PVC پوشش داده مي‌شود. اين بخش به‌عنوان درب اصلي به كار مي‌رود. سمت ديگر داراي يك روكش PVC ساده است كه پيش از حكاكي توسط كارخانه بر روي آن چسبانده مي‌شود.

 

همين پروسه سخت و طولاني موجب افزايش قيمت انواع كابينت ممبران شده است. به كمك اين نوع كابينت مي‌توان طرح‌هاي كلاسيك، شلوغ و برجسته ايجاد كرد. همچنين مي‌توان كشو و محفظه‌هاي متعدد را به فضاي آشپزخانه اضافه كرد. ازآنجايي‌كه روكش متصل شده به درب در برابر نور خورشيد مقاوم نيست و در طولاني‌مدت جدا مي‌شود، بهتر است در حفظ و نگهداري اين نوع كابينت‌ها دقت بيشتري به عمل‌آوريد.

 

كابينت با روكش چوب

در ميان انواع كابينت مدرن يا كلاسيك، كابينت‌هايي كه در ساختار آنان از چوب طبيعي استفاده‌شده، قيمت بيشتري دارند. اين دسته از كابينت‌ها نيز همچون نمونه‌هاي قبلي اسكلتي از جنس ام دي اف دارند؛ اما در بخش روكش از چوب طبيعي كمك گرفته‌اند.

 

كابينت‌هاي چوبي در ايجاد دكوراسيوني فاخر، طبيعي و زيبا نقش بسيار مؤثري دارند. زيبايي آنان با انواع كابينت ممبران و يا هاي گلاس قابل‌مقايسه نيست. روكش چوب طبيعي موجب شده تا تميزكاري اين نوع كابينت‌ها سخت و زمان‌بر باشد. محلول رقيق سركه سفيد با آب بهترين تركيب براي پاك‌سازي كابينت‌هاي با روكش چوب است. چراكه به بافت چوب آسيب نمي‌زند و ظاهر كابينت را تحت تأثير قرار نمي‌دهد.

 

سخن پاياني

انواع كابينت را شناختيد. حالا مي‌توانيد با توجه به دكوراسيون حاكم بر خانه و بودجه خود، بهترين گزينه را انتخاب كنيد. انواع مختلف كابينت‌هاي ممبران يا چوبي در خلق جلوه‌هاي فاخر و كلاسيك به شما كمك مي‌كنند. اين در حاليست كه كابينت‌هاي هاي گلاس دكوراسيوني مدرن و مينيمال ايجاد مي‌كنند.

 

در پايان، لازم به ذكر است مجموعه خط و خاك با دارا بودن يك تيم طراحي كامل و حرفه اي به صورت تخصصي اقدام به طراحي انواع پروژه هاي ساختماني مي نمايد و شما مي توانيد با خيال راحت هر گونه خدمات طراحي كه مورد نيازتان است را دريافت كنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.