سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

مديريت فروشگاه هاي اينترنتي و سايت

۳ بازديد

خريد آنلاين از بسياري از جهات به‌صرفه‌تر است، چرا كه هزينه رفت و آمد را حذف مي‌كند و از هدر رفتن زمان جلوگيري مي‌كند. به همين سبب امروزه فروشگاه هاي اينترنتي در جايگاه بسيار مناسبي قرار گرفته‌اند.

با توجه به دسترسي افراد به شبكه هاي اجتماعي، رفتار خريد در مردم به مرور زمان تغيير پيدا كرده است براي مثال بيشتر افراد تمايل دارند كه به صورت آنلاين خريد خود را انجام دهند.

همچنين بسياري از كسب و كارها از حالت سنتي خارج شده و به صورت آنلاين فعاليت مي‌كنند. افراد زيادي تمايل به راه اندازي فروشگاه دارند اما تنها با راه اندازي فروشگاه نمي‌توانيد پيشرفت كنيد، بلكه بايستي مراحلي را نيز طي كنيد. براي پيمودن اين مراحل بايستي از افراد متخصص در زمينه مديريت فروشگاه هاي اينترنتي بهره ببريد.

در مورد مديريت فروشگاه هاي اينترنتي و سايت به موارد اشاره شده توجه نماييد:

در ابتدا به معرفي سايت فروشگاهى مي‌پردازيم.

معرفى سايت فروشگاهى به صورت كامل 

سايت هاي فروشگاهي فرصت خوبي براي ارائه كالا به شكل اينترنتي فراهم كرده‌اند. روند صعودي خريد اينترنتي موجب شده تا اغلب كسب‌وكارها، حتي آن‌هايي كه نوپا و خرد هستند، به فكر راه‌اندازي و طراحي سايت فروشگاهي بيفتند. حتي فروشگاه‌هاي سنتي نيز در كنار فروش حضوري اقدام به فروش آنلاين مي‌كنند تا از اين بازار نيز سهمي ببرند.

فروشگاه اينترنتي و يا آنلاين شاپ به وب‌سايت‌هايي گفته مي‌شود كه به درگاه پرداخت مجهز شده و ارائه‌دهنده كالا و محصولات حقيقي و يا مجازي هستند. در اين دسته از وب‌سايت‌ها صاحبان كسب‌وكار با اطلاعات و جزئياتي كه پيرامون محصولات ارائه مي‌دهند، علاوه بر معرفي محصول، مخاطب خود را به خريد تشويق مي‌كنند.

براي طراحي سايت فروشگاهي، لازم است نوع خدمات و كالاي ارائه‌شده بررسي شود. انواع مختلف فروشگاه‌هاي اينترنتي را از اين نظر مي‌توان در دودسته كلي تقسيم‌بندي كرد.

 

فروشنده كالاهاي مجازي

طراحي سايت فروشگاه‌هاي مجازي كمي متفاوت است. چراكه در اين نوع فروشگاه‌ها محصولات فيزيكي به فروش نمي‌رسد. ازاين‌رو نياز به بسته‌بندي محصول و ارسال از طريق پست و يا تيپاكس نيست. محصولاتي همچون كتاب‌هاي الكتريكي، بازي‌هاي ديجيتال، فيلم‌هاي آموزشي و … در اين نوع فروشگاه‌ها به فروش مي‌رسند و بلافاصله پس از خريد و پرداخت مبلغ، از طريق لينك دانلود در اختيار كاربر قرار مي‌گيرند.

 

فروشنده كالاهاي فيزيكي

اين دسته از فروشگاه‌هاي اينترنتي ارائه‌دهنده محصولات فيزيكي هستند. هر محصولي كه بعد حقيقي داشته، قابل‌رؤيت بوده و نياز به بسته‌بندي داشته باشد، در اين دسته قرار مي‌گيرد. محصولاتي همچون كتاب، اسباب‌بازي، ابزارآلات، لوازم پزشكي و لوازم ديجيتالي همچون لپ‌تاپ و تلويزيون در اين نوع فروشگاه‌ها به فروش مي‌رسند، اما در همان لحظه به دست مشتري نمي‌رسند. چراكه نياز به بسته‌بندي و ارسال از طريق سيستم‌هاي حمل‌ونقل دارند.

 

مراحل مديريت فروشگاه هاي اينترنتي

طراحي و راه اندازي فروشگاه هاي اينترنتي

در ابتدا با توجه به نوع كسب و كار، محصولات و خدماتتان بايستي طراحي خاصي براي فروشگاهتان در نظر گرفت. براي مثال فروشگاه مربوط به لوازم خانگي قطعاً طرحي متفاوت با فروشگاه لوازم آرايشي دارد.

توجه داشته باشيد تنها در همان ثانيه‌هاي اول كاربر تصميم مي‌گيرد كه در وب سايت شما بماند يا آن را ترك كند. پس بايستي فروشگاه اينترنتي به اندازه كافي خوب باشد تا كاربر تصميم به ماندن بگيرد.

 

پاسخ به كاربران فروشگاه اينترنتي

در نهايت پس از انتشار محتوا و افزايش بازديد از سايت، كاربران زيادي پيام خواهند داد. تيم ماي كاستومر بر اساس استراتژي سازمان و نظرات كارفرما به پيام‌ها پاسخ خواهد داد.

 

توليد محتوا براي فروشگاه اينترنتي و انتشار آن

توليد محتوا نقش مؤثري در افزايش بازديد مخاطب دارد. در مديريت فروشگاه هاي اينترنتي كارشناسان با در نظر گرفتن تمام عوامل، بهترين محتوا را توليد مي‌كنند. در راستاي توليد محتوا، سليقه كاربران نيز در نظر گرفته مي‌شود. به همين سبب در كوتاه مدت، فروشگاه شما بيشترين بازديد و ترافيك را به دست خواهد آورد.

 

تيم ماي كاستومر با بهره گيري از كادر مجرب در زمينه مديريت فروشگاه هاي اينترنتي و سايت به شما ياري خواهد رساند و تمام مراحل را به بهترين شكل طي خواهد كرد.

 

تماس:

09124777487 _    02126408816  _ 02126408817

اينستاگرام:

https://www.instagram.com/my.customer/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.