سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

نكاتي مهم كه بايد پيش از خريد ملك اداري بدانيد

۶ بازديد

در سال هاي اخير در شهرهاي كوچك و بزرگ روند كسب درآمد، روش ها و الگو هاي جديدي پيدا كرده است. به همين دليل نرخ خريد ملك اداري، در شهرهايي مانند تهران و مشهد روز به روز بيشتر مي‌شود. كارايي و ويژگي‌هاي خريد ملك اداري، با ملك‌هاي تجاري و مسكوني كاملاً متفاوت است.

ممكن است، هزينه خريد يا اجاره دفتر مقدار زيادي از سرمايه فعلي شما را به خود اختصاص دهد؛ به عبارت ديگر با توجه به مخارج بالاي دفتر بايد سنجيده عمل كنيد تا بتوانيد به سوددهي كافي برسيد و سرمايه تان به خطر نيافتد.

اگر تصميم به شروع كسب و كار متفاوتي داريد و نيازمند دفتر اداري هستيد، ما در اين مقاله به شما جهت خريد ملك اداري، كمك شاياني خواهيم كرد.

 

اطمينان حاصل كنيد كه خريد ملك اداري امري ضروري است

پيش از هر چيز چشم انداز كسب و كار خود و هزينه‌هاي دفتر را بررسي كنيد. اطمينان حاصل كنيد خريد دفتر شخصي براي كار شما ضروري است و پس از شروع فعاليت مي‌توانيد از آن بهره برداري خوبي داشته باشيد.

پس از آن كه از تصميم خود اطمينان حاصل كرديد، مشخصاتي كه بايد دفترتان داشته باشد را معين كنيد. براي مثال مي‌خواهيد دفترتان در كدام قسمت شهر باشد؟ چه تعداد كارمند خواهيد داشت و چه متراژي براي دفترتان نياز است؟

پس از آن كه معيارهاي دفترتان را مشخص كرديد، گزينه‌هاي نامناسب از فيلتر شما رد نخواهند شد، در نتيجه راحت‌تر مي‌توانيد تصميم گيري كنيد.

 

انواع دفاتر اداري و ويژگي‌هاي آن 

براي دفاتر كار مي‌توان از سه نوع ملك استفاده كرد:

املاك مسكوني (داراي سند مسكوني) با موقعيت اداري:

به املاكي كه داراي سند مسكوني مي‌باشند اما موقعيت و ساختشان براي دفتر اداري مناسب است، املاكي با موقعيت اداري گفته مي‌شود.

در املاك مسكوني با موقعيت اداري، فقط صاحب ملك مجاز است، چند دفتر خاص افتتاح كند در غير اين صورت دفتر پلمپ خواهد شد.

 

املاك مسكوني (داراي سند مسكوني) با موقعيت مسكوني:

تنها تفاوت اين دفاتر با دفاتر مسكوني با موقعيت اداري، در اين است كه پرستيژ و موقعيت دفتر در حد ضعيف تري است و رضايت صاحب دفتر را تأمين نمي‌كند.

 

املاك اداري (داراي سند اداري):

املاكي كه به صورت مستقيم مجوز اداري دارند، تنها دفاتري هستند كه در آن‌ها بدون هيچ محدوديتي مي‌توانيد هر كسب و كاري كه مي‌خواهيد داشته باشيد.

 

همچنين دفاتري كه سند اداري دارند داراي مجوز نصب تابلو نيز مي‌باشند، البته در نظر داشته باشيد قيمت نصب تابلو بسيار بالا است.

دفاتر كار اشتراكي چه دفاتري هستند؟

در ابتداي راه كه بودجه كافي براي خريد ملك اداري نداريد و هزينه‌هاي ديگري نيز بايد متحمل شويد مانند مخارج وسايل دفتر، ديزاين، حقوق كارمندان و … .

 

خريد يك ملك كوچك و كم هزينه مي‌تواند به شما در صرفه جويي هزينه‌ها ياري رساند؛ اما مشكل اينجا است كه ملك اداري با متراژ كوچك بسيار كم پيدا مي‌شود. در اينجا به شما خريد دفتر كار به صورت مشاركتي را پيشنهاد مي‌كنيم.

 

دفتر كار مشاركتي دفتري است كه چند نفر به صورت مشاركتي آن را خريده و همگي در آن فعاليت خود را انجام مي‌دهند. به اين شكل، شما يك دفتر با متراژ مناسب داريد كه هزينه گزافي براي آن پرداخت نكرده‌ايد زيرا يك يا چند شريك داريد كه هزينه خريد ملك، بينتان تقسيم شده است. همچنين چون ملك بزرگ است، زمان زيادي را براي يافتن و راه اندازي آن صرف نكرده‌ايد.

 

يافتن شريك براي خريد دفتر، كار سختي نيست. براي مثال مي‌توانيد به بنگاه هاي منطقه مورد نظرتان، بسپاريد كه براي شما شريكي پيدا كنند. يا درخواستتان را در سايت هاي گوناگون قرار دهيد.

 

همچنين مي‌توانيد در ساختمان هاي اداري منطقه، با كسب اجازه از مدير ساختمان و واحد هاي ديگر، اطلاعيه مربوط به شريك با شماره تان قرار دهيد تا در صورت تمايل با شما تماس بگريند.

پيش از خريد ملك اداري به اين نكات توجه كنيد.

معمولاً توصيه مي‌شود موقعيت دفتر كار در خيابان‌هاي اصلي، مركز شهر و مناطقي كه رفت و آمد در آن‌ها زياد است باشد؛ اما ممكن است فعاليتتان به شكلي باشد كه در دفتر نياز به تمركز داشته باشيد و آرامش محيط براي شما مهم‌تر از در ديد عموم بودن، باشد. در اين شرايط مي‌توانيد دفاتري را انتخاب كنيد كه در محله‌هاي آرام‌تر قرار دارند.

داشتن انبار قفسه دار براي يك دفتر اداري كه با پرونده‌ها و فرم هاي مختلفي سر و كار دارد و يا آن‌ها را بايگاني مي‌كند، امتياز چشم گيري است.

علاوه بر اين داشتن پاركينگ براي ملك اداري كه هر روز به آن رفت و آمد مي‌كنيد، بسيار مهم است. هنگام خريد ملك حتماً به اين نكته توجه بفرماييد.

املاك اداري علاوه بر اينكه قيمت بالاتري نسبت به ساير املاك مسكوني، تجاري و … دارند و مخارجشان نيز بيش از حالت نرمال است. در نتيجه پيش از اخذ هر گونه تصميمي، همه زواياي فعاليتتان و ملكي كه مي‌خواهيد تهيه كنيد بررسي كنيد.

نوع مسكوني يا اداري بودن دفتر ارتباط تنگاتنگي با نوع فعاليت و كسب و كار شما دارد. اگر دفتر شما، دفتر مهندسي، دفتر ازدواج و طلاق، دفتر وكالت، مطب پزشك و … است، خريد يك ملك مسكوني با موقعيت اداري براي شما مناسب است. با اين روش شما هزينه و سرمايه كمتري را درگير ملك خواهيد كرد.

 

شايان ذكر است هنگام خريد ملك مسكوني-اداري، ملك متعلق به آپارتماني را خريداري كنيد كه بيشتر طبقات آن اداري باشد براي مثال همگي دفتر مهندسي باشند. در غير اين صورت ممكن است رفت و آمد و سر و صداي دفتر شما، باعث شاكي شدن همسايه‌ها شود و اين مسئله خود تبعات ناخوشايندي را در پي خواهد داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.