امروزه با توجه به جايگاه شبكههاي اجتماعي در زندگي، با عبارات و روشهاي جديدي در دنياي بازاريابي آشنا ميشويم، ازجمله اين عبارات «تبليغات از طريق اينفلوئنسرها» ميباشد.
ضرورت بهرهمندي از خدمات اينفلوئنسر ماركتينگ
اين روزها شيوههاي بسياري براي تبليغات است ازجمله مهمترين آنها ميتوان به تبليغات در صفحات پربازديد و اينفلوئنسر ماركتينگ اشاره كرد.
با توجه به اينكه ميزان تأثيرگذاري اينفلوئنسرها بر روي كاربران بسيار زياد است، تمامي كسبوكارهاي كوچك و بزرگ براي بيشتر ديده شدن در دنياي آنلاين بهنوعي از اين شيوه تبليغاتي بهره ميگيرند.
در رابطه اين تبليغات آمارهاي قابلتوجه بسياري وجود دارد، ازجمله:
در سال ۲۰۱۹، بازاريان ۶۵% بيشتر بابت اينفلوئنسر ماركتينگ هزينه كردند.
۱۷% شركتهاي بزرگ، نيمي از بودجه خود را به تبليغات از طريق اينفلوئنسرها اختصاص ميدهند.
اين موارد تنها بخش كوچكي از آمار در رابطه با اينفلوئنسرها است. با توجه به تأثير اينفلوئنسرها بر تصميمات خريد كاربران، تيم ماي كاستومر از اين افراد در راستاي ارتقاء كسبوكارتان و بيشتر ديده شدن محصولات و خدماتتان بهره ميگيرد.
معرفي انواع اينفلوئنسر در اينستاگرام
در رابطه با اينفلوئنسر ماركتينگ بايد نكات بسياري را در نظر گرفت. يكي از مهمترين نكات، بررسي انواع اينفلوئنسر ميباشد. براي مثال برخي از كسبوكارها نياز به تبليغات گستردهاي دارند و بايد تبليغات آنها را به اينفلوئنسرهاي بزرگ (مگا اينفلوئنسر) سپرد.
در ادامه انواع اينفلوئنسر در اينستاگرام را براي شما عزيزان معرفي ميكنيم:
مگا اينفلوئنسر
ماكرو اينفلوئنسرها
ميكرو اينفلوئنسرها
نانو اينفلوئنسرها
به افرادي كه بيش از يك ميليون فالور دارند، مگا اينفلوئنسر گفته ميشود. معمولاً فالورهاي اين دسته از پيج ها به خاطر ويژگيهاي خاصي كه صفحه آنها دارند، پيجشان را فالو ميكنند. براي مثال ممكن است اين دسته افراد يك ميكاپ آرتيست و يا يك شخص سياسي باشند.