سئو خارجي به كليه اقداماتي اطلاق ميشود كه در محيط بيروني سايت با هدف افزايش بازديد و كسب امتياز از موتورهاي جستجو انجام ميشود.
نقطه مقابل سئوي خارجي ، سئو داخلي است كه در بهينه سازي مطالب داخلي سايت به كار ميرود.
بهطوركلي سئو خارجي را ميتوان در اقدامات معمولي همچون ايجاد بك لينك، ايجاد اشتياق براي جستجو برند و بهبود تعاملات در شبكههاي اجتماعي خلاصه كرد.
اهميت سئو خارجي در چيست؟
سئوي خارجي يكي از اركان اصلي بهينه سازي سايت است.
الگوريتم و قوانين سئو گوگل دائماً در حال تغيير و بهروزرساني ميباشد.
اما آنچه هيچگاه دچار تغيير نميشود، ميزان تأثير سئوي خارجي در بهينه سازي سايت است.
ميتوان 50 درصد از مسئوليت ديده شدن در صفحات اول گوگل را مربوط به كيفيت سئوي خارجي دانست.
در سئو خارجي با تبليغ سايت در اينترنت و فضاي اجتماعي، تلاش ميكنيم تا محبوبيت، قدرت و اعتماد بيشتري به دست آوريم.
آنچه در اين نوع سئو اهميت جدي داريد، ايجاد لينك سازي است.
تنها با معرفي لينك سايت است كه ميتوان افراد را تشويق به بازديد از سايت كرد.
موتورهاي هوشمند گوگل نيز از طريق لينكهايي كه به سايت شما داده ميشود، اعتبار و كيفيت وب سايت شما را ميسنجد.
بر همين اساس اگر تصميم به گسترش كسب و كار اينترنتي و توسعه استارتاپ خود داريد، بهتر است از سئو خارجي در كنار سئو داخلي بهره ببريد.
استراتژي هاي موفق در سئو خارجي
قدرتمندترين فاكتور در ميان پارامترهاي مؤثر در سئو خارجي ، لينك سازي است.
در لينك سازي سايت، موتورهاي جستجو لينك شما را از چندين جنبه مورد ارزيابي قرار ميدهند.
سپس با تكيهبر همين موضوعات به سايت شما و لينك آن ارزش و امتياز ميدهند. براي مثال لينك شما از فيلترهاي زير عبور داده ميشود:
موضوع لينك با صفحه لينك دهنده ارتباط دارد يا خير؟
سايت لينك دهنده اسپم است يا خير؟
سايت لينك دهنده چه مقدار لينك خارجي در همان صفحه و كل سايت ايجاد كرده؟
ميزان تازگي لينك
اعتبار و محبوبيت لينك در صفحات ديگر
قدرت دامنه سايت
متن لينك شده.
اما سئو خارجي تنها محدود به لينك سازي نميشود و پارامترهاي ديگري را نيز در برميگيرد.
ساير عوامل مؤثر در سئوي خارجي را ميتوان در موارد زير خلاصه نمود:
بازنشر در شبكه هاي اجتماعي
گوگل به بازنشر مطلب در شبكههايي همچون فيسبوك، توئيتر، لينكدين و گوگل پلاس اهميت ويژهاي ميدهد؛ بنابراين بهتر است براي بهبود سئو خارجي وب سايت خود، در اين صفحات عضو شده و فعال باشيد.
بازاريابي محتوا
يكي ديگر از اقدامات مؤثر در بهبود سئو سايت ، ثبت نظر در وبلاگهاي مختلف به همراه لينك سايت است. موتورهاي جستجوي گوگل اين لينك را ارزيابي كرده و از اين طريق سئو خارجي را مثبت تلقي كرده و به شما امتياز ميدهند.
بالا بردن سرعت ايندكس در سئو خارجي
براي اينكه بتوانيد سرعت ايندكس شدن صفحات را در موتورهاي جستجو بالا ببريد، بهتر است بهصورت دستي اين كار را انجام دهيد. چرا كه اين پروسه در موتورهاي جستجو ياهو و گوگل كم طولاني و زمانبر خواهد بود.
بهبود سئو Off Page با افزايش نرخ تعامل كاربران
بسيار حائز اهميت است كه بتوانيد از طريق سئو خارجي نرخ تعامل را در وب سايت خود افزايش دهيد.
به همين منظور بد نيست تا از كاربران بخواهيد نظرات خود را پيرامون سايت و يا محصولات شما بنويسند.
سپس ميتوانيد به بازنشر نظرات در شبكههاي اجتماعي مختلف بپردازيد.
اين بهترين روش براي افزايش لينك سازي در سايت است كه بهطور همزمان بازديد از سايت را نيز افزايش ميدهد.
اشتراك گذاري عكس
يكي ديگر از روشهاي مؤثر در بهبود سئو خارجي اشتراكگذاري عكس به همراه لينك سايت، در سايتهاي تصوير محور است.
سايتهايي همچون فليكر و پيكاسا قابليت اشتراكگذاري تصاوير مقالات و يا محصولات را به شما ميدهند.
در اين حالت كاربران با ديدن عكس شما بازخورد نشان داده، وارد سايت شما ميشوند و يا با گذاشتن كامنت و نظر نرخ تعامل را بالا ميبرند.
سخن پاياني
سئو خارجي و هرگونه اقداماتي كه در محيط خارجي سايت براي بيشتر ديده شدن وب سايت خود انجام ميدهيد، به طرز قابلتوجهي موجب بالا رفتن نرخ كليك و بازديد ميشود.
فعاليت مفيد و مؤثر شما در ساير صفحات اجتماعي و اينترنتي موردتوجه پردازندههاي گوگل قرار ميگيرد.
در ادامه با افزايش رتبه سايت شانس قرارگيري در صفحات اول گوگل را به دست ميآوريد.