بررسي كسب و كار اينترنتي و تفاوت بازاريابي سنتي و ديجيتال ماركتينگ
امروزه كسب و كارها اغلب از حالت سنتي خارج شده اند و به كسب و كارهاي اينترنتي تغيير نموده اند. بيشتر افراد ترجيح ميدهند كه در خانه و بهوسيله گوشيهاي هوشمند و سيستمشان كسب و كارشان را مديريت كنند.
حال براي اينكه بتوانيد كسب و كار خودتان را راه اندازي و پيشرفت كنيد، بايستي از مشاوره هاي كسب و كار بهره مند شويد.
در طي جلسه مشاوره راه اندازي كسب و كار اينترنتي ، مي توان با بخشها و ابعاد مختلف كسب و كار و نحوه راه اندازي آن در دنياي آنلاين آشنايي يافت. اين مسئله علاوه بر اينكه هدف شما را به بهترين شكل به ترسيم مي نمايد، باعث صرفهجويي در هزينههاي شما نيز خواهد شد.
آمارهاي ثبتشده در رابطه با كسب و كارهاي اينترنتي
- اكنون اينترنت بيش از ۴ ميليارد كاربر دارد.
- مقدار كل وبسايتها در اينترنت ۱.۹۵ ميليارد ميباشد.
- برآورد شده كه تا سال ۲۰۴۰، ۹۵% خريدها به صورت آنلاين خواهد بود.
- بهطور متوسط گوگل در هر ثانيه ۴۰ هزار جستجو دارد كه اين عدد در سال حدود ۱.۲ تريليون خواهد شد.
- تعداد كاربران اينترنت در آسيا؛ ۴۹%، در اروپا؛ ۱۶.۸%، آفريقا؛ ۱۱%، آمريكاي شمالي؛ ۸.۲% از كل تعداد كاربران اينترنت است.
تفاوت بازاريابي سنتي و ديجيتال
كسب و كارهاي اينترنتي در موارد زير نسبت به بازارهاي سنتي برتر مي باشند:
- پردازش خودكار
- افزايش سود آوري
- صرفهجويي در زمان
- معرفي محصول جديد
- حذف هزينههاي اضافي
- سهولت بيشتر در ارائه محصول
ضرورت بهرهمند شدن از مشاوره راه اندازي كسب و كار اينترنتي
طبق بررسيها و آمار هاي ارائه شده بيش از 90% كسب و كارهاي ايراني در همان مراحل اوليه راه اندازي كسب و كار خود، با مشكلات بسياري مواجه ميشوند.
اين مشكلات ميتواند ناشي از عدم كارايي سايت و مسائل فني آن باشد. بسياري از مجموعهها در زمينه ديجيتال ماركتينگ فعاليت ميكنند، اما در تمامي زمينهها به صورت كامل اشراف ندارند. براي مثال آنها تنها از برنامه هاي آماده براي طراحي سايت و سوشال خود استفاده ميكنند.
اين مسئله نه تنها امري غير حرفه اي است بلكه ميتواند مشكلات بسياري را براي آن كسب و كار به وجود بياورد. براي مثال ممكن است آن سايت به صورت ناگهاني متوقف شود يا آنقدر سنگين باشد كه كاربري وارد آن نشود.
تيم متخصص ماي كاستومر در طول جلسه علاوه بر اينكه آينده كاري شما را ترسيم ميكند و سپس پكيجهاي مربوط به خدمات سايت و سوشال را ارائه ميدهد.
تمامي اين پكيجها توسط برنامه نويسان و متخصصان حرفه اي انجامشده و تعرفه بسيار مناسبي دارند. بهطوركلي ما به تمامي كسب و كارها پيشنهاد ميكنيم براي دستيابي به شرايط ايده آل از خدمات مشاوره كسب و كار اينترنتي بهره ببرند.
در ادامه براي درك بهتر ضرورت مشاوره راه اندازي كسب و كار اينترنتي ، تفاوتهاي بازاريابي سنتي و ديجيتال را با هم بررسي ميكنيم.
پردازش خودكار
مراحل ثبت و سفارش كسب و كارهاي اينترنتي به صورت خودكار صورت ميگيرد و به همين سبب ميتواند تمام خطاها را در طول زمان حذف كند. اين در حالي است كه كسب و كارهاي سنتي بهطور پيوسته خطاهاي انساني رخ ميدهد.
افزايش سود آوري
كسب و كارهاي اينترنتي باعث افزايش سودآوري و فروش شما ميشوند. به اين صورت كه با كاهش هزينه ها، بهبود روند عمليات و افزايش فروش، سودآوري را افزايش ميدهند.
معرفي محصول جديد
در كسب و كارهاي سنتي براي معرفي محصول جديد بايد هزينه و پول زيادي را صرف كنيد تا به مخاطب نشان دهيد اما در كسب و كارهاي اينترنتي مي توانيد در همان لحظه محصول را به تمام مخاطبان خود نشان دهيد و بازخوردهاي آنها را دريافت كنيد.
صرفهجويي در زمان
در كسب و كارهاي اينترنتي، زمان كمتري هدر ميرود و از اين لحاظ هم به نفع مشتري و هم به نفع كارفرما است. مخاطب ميتواند تنها در عرض چند دقيقه سفارش خود را ثبت كند. درصورتيكه در كسب و كارهاي سنتي اين فرآيند، زمان زيادي را ميگيرد.
صرفه جوي در هزينه ها
در كسب و كارهاي اينترنتي بسياري از هزينههاي شما حذف ميشوند. براي مثال لازم نيست هزينه اي بابت كارمندهاي خدماتي، اجاره مغازه و … بپردازيد. به طوركلي هزينههاي شما در كسب و كارهاي اينترنتي بسيار كاهش پيدا كرده و شما مي توانيد در قسمتهاي مهمتري سرمايه گذاري كنيد.
سهولت بيشتر در معرفي محصول
در كسب و كارهاي اينترنتي، مشتريان بهراحتي ميتوانند محصول موردنظر خود را با ديگر محصولهاي مشابه از لحاظ قيمت، كيفيت و … مقايسه كنند و سپس سفارش خود را ثبت نمايند.
در اين نوع كسب و كارها، شما در هر زمان و مكان كه بخواهيد، مي توانيد محصول موردنظر خود را سفارش بگيريد.
با توجه به مزاياي گفته شده امروزه افراد بسياري ميخواهند بهنوعي كسب و كار خود را از طريق دنياي مجازي به نمايش بگذارند. در ادامه مهمترين آمارها در زمينه رشد و پيشرفت كسب و كار اينترنتي را براي شما معرفي ميكنيم.
با توجه به اين آمارها، استفاده از اينترنت و شبكههاي اجتماعي به امري متداول تبديلشده و افراد اوقاتي زيادي را در شبكههاي اجتماعي و اينترنت ميگذرانند. در اين راستا بسياري از افراد محصولات موردنظر خود را به صورتي اينترنتي سفارش ميدهند.
كارشناسان حرفه اي ماي كاستومر در زمينه كسب و كارهاي اينترنتي به افراد مشاوره ميدهد تا بتوانند بهسرعت كسبوكاري را راه اندازي كرده و پيشرفت كنند.