سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

تزريق ژل چيست و چگونه انجام مي‌شود؟

۵ بازديد

محبوبيت بيش‌ازحد روش درماني تزريق ژل موجب شده تا امروزه اغلب افراد با تزريق مقدار كمي ژل، به چهره‌اي زيبا، شاداب و متقارن برسند. اصلاح فرم صورت و بدن از طريق ژل يكي از ايمن‌ترين و مقرون‌به‌صرفه ترين روش‌هاي درماني است كه مي‌تواند تأثيرت مثبت خود را در كوتاه‌ترين زمان به نمايش بگذارد.

 

براي تزريق ژل لازم است با يك پزشك متخصص مشورت كنيد. در طول جلسات مشاوره پزشك بر اساس محل درمان، نوع ژل و مقدار موردنياز را تعيين مي‌كند. درصورتي‌كه چين‌وچروك سطح پوست فراگير و گسترده باشد، ممكن است مقدار ژل مصرفي و منطقه تحت درمان نيز گسترش يابد.

 

اين تكنيك درماني نياز به بيهوشي ندارد؛ اما پيش از شروع كار، ناحيه تحت درمان براي تزريق بي‌حس مي‌شود. سپس پزشك متخصص به كمك يك ضدعفوني‌كننده، محل تزريق را پاك‌سازي مي‌كند. در حين تزريق، پزشك ميزان تقارن بخش‌هاي مختلف را با ماساژ ژل و گسترش آن به بخش‌هاي مختلف ارزيابي مي‌كند. پس از اتمام تزريق در صورت وجود درد و يا سوزش، مي‌توان از كمپرس يخ براي التيام استفاده كرد.

 

تزريق ژل 

تزريق ژل يكي از پرطرفدارترين روش‌هاي درماني است كه براي از بين نازيبايي‌هاي صورت استفاده مي‌شود. ژل مي‌تواند تورفتگي ناشي از تحليل بافت هاي چربي را جبران كند و ظاهري جذاب و شاداب ايجاد كند. از تزريق ژل در بخش‌هاي مختلف صورت مي‌توان براي حجيم شدن لب‌ها، از بين بردن چين‌وچروك صورت و پيشاني و همچنين برجسته كردن گونه‌ها استفاده كرد.

 

كاربردهاي مختلف تزريق ژل

ماندگاري مطلوب، درد كم و عوارض محدود تزريق ژل‎‌ها موجب شده تا از اين تكنيك براي حجم دهي به اكثر نقاط بدن استفاده شود. ازاين‌رو كاربرد اين شيوه درماني بسيار گسترده و متنوع است. بااين‌حال از ژل براي رفع نواقص برخي نقاط بدن بيشتر استفاده مي‌شود.

 

افزايش حجم اجزاي مختلف صورت

پروتز لب و گونه براي برجسته كردن آن‌ها

پروتز چانه براي بزرگ كردن آن

رفع چين‌وچروك پوست صورت، پيشاني، لب، اطراف چشم

تزريق ژل براي رفع خط اخم و خنده

رفع تيرگي زير چشم، گودي و پف آن

درمان افتادگي پوست در صورت و به‌خصوص گردن

ليفت ابرو و بيني

جوان‌سازي دست‌ها، براي ايجاد پوستي لطيف و پنهان كردن رنگ‌هاي زيردست و برجستگي‌هاي استخواني

انواع ژل‌هاي تزريقي

كاربرد گسترده و متنوع تكنيك تزريق ژل موجب شده تا امروزه طيف متنوعي از ژل‌ها وارد بازار شوند. تركيبات موجود در اغلب ژل‌ها با اندكي تفاوت، مشابه است. ژل‌هاي مرغوب و باكيفيت به كمك مواد طبيعي و سالم ساخته‌شده‌اند تا ضمن جذب راحت‌تر، موجب بروز عوارض جدي نشوند.

 

ژل تزريقي هيالورونيك اسيد

هيالورونيك اسيد به‌طور طبيعي توسط بدن توليد مي‌شود؛ اما با ورود به دوره‌هاي ميان‌سالي سطح ترشح آن به‌مراتب كاهش مي‌يابد. ازاين‌رو اين ماده را مي‌توان يك تركيب سالم، كم‌خطر و ماندگار ناميد كه اثربخشي خود را تا طول دو سال حفظ مي‌كند. تزريق هيالورونيك اسيد موجب تحريك پوست به كلاژن سازي بيشتر، از بين بردن چين‌وچروك و همچنين افزايش خاصيت ارتجاعي پوست مي‌شود.

 

ژل‌هاي كلاژن

اين دسته از ژل‌ها كه از بدن گاو تهيه مي‌شوند، براي استفاده در صورت بسيار مناسب هستند. تزريق ژل كلاژن علاوه بر تقويت پوست، موجب بهبود ساختار آن و از بين بردن آثار پيري مي‌شود. كلاژن نيز به‌طور طبيعي توسط پوست توليد مي‌شود. ازاين‌رو تزريق اين ماده و جذب آن توسط بدن عارضه خاصي به دنبال نخواهد داشت.

 

ژل‌هاي مصنوعي

همان‌طور كه از نامش پيداست، اين دسته از ژل‌ها به شكل مصنوعي در محيط آزمايشگاه توليد مي‌شوند. اگرچه گفته مي‌شود عوارض تزريق ژل‌هاي مصنوعي نسبت به سايرين بيشتر است، بااين‌حال اين دسته از ژل‌ها اثربخشي خود را در طول زمان بيشتري حفظ مي‌كنند. ژل‌هاي مصنوعي جذب بدن نمي‌شود و به شكل يك ماده غيرطبيعي در بخش تزريقي باقي مي‌مانند. ازاين‌رو احتمال اينكه بدن ژل تزريقي را به‌مرور پس بزند، وجود دارد.

 

سخن پاياني

تزريق ژل يك تكنيك شناخته‌شده و كم عارضه است كه مي‌تواند به جوان‌سازي پوست صورت و بدن كمك شاياني كند. متقاضيان انجام اين تزريق اغلب افرادي هستند كه به شكل طبيعي بخشي از بافت چربي خود را در صورت ازدست‌داده‌اند. ژل‌هاي طبيعي ساخته‌شده از كلاژن و هيالورونيك اسيد، براي بدن ضرري ندارند. چراكه جذب آن شده و مورداستفاده عضلات قرار مي‌گيرند.

 

تزريق ژل به نوعي پركننده پوستي است، شما مي توانيد با مطالعه مقاله مربوط به پركننده هاي پوستي با ديگر روش هاي جوانسازي پوست نيز آشنا شويد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.