پوشك نوزاد

مشاور ديجيتال ماركتينگ

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

پوشك نوزاد

۳ بازديد

يكي از دغدغه‌هاي مهمي كه والدين دارند، سلامتي نوزادشان مي‌باشد. بنابراين در زمان خريد پوشك نوزاد لازم است كه سلامت و بهداشت نوزاد در نظر گرفته شود. با خريد پوشك استاندارد و مناسب مي‌توان سلامتي كودك خود را تضمين كرد. به همين دليل ما در اين بخش سعي كرده‌ايم شما را با نكات مهم و اساسي در زمينه خريد پوشك بچه آشنا كنيم تا بتوانيد بهترين و مناسب ترين پوشك را براي فرزند دلبند خود انتخاب و خريداري كنيد.

 

قدرت جذب پوشك بچه

يكي از فاكتورهاي مهمي كه بايد يك پوشاك نوزاد مناسب داشته باشد، قدرت جذب آن است. پوشك نوزاد نامرغوب از قدرت جذب پاييني برخوردار بوده و به علت تعويض پوشك در فواصل زماني كوتاه موجب بالا رفتن هزينه‌هاي خريد پوشك مي‌شود. از ديگر ويژگي‌هايي كه پوشك با قدرت جذب پايين دارد، مي‌توان به مواردي اشاره كرد كه باعث التهاب ناحيه تناسلي نوزاد و سوختگي او مي‌شود. پس توجه كردن به قدرت جذب پوشاك در زمان خريد امري مهم و ضروري مي‌باشد.

 

همچنين خوب است بدانيد چون در ادرار نوزادان نمك وجود دارد و آب نمك نسبت به آب شيرين ديرتر جذب مي‌شود، مي‌توان براي آزمايش ميزان جذب رطوبت پوشك آن را چند دقيقه در آب نمك قرار داد. پس از خارج كردن پوشك از آب نمك بايد اجازه داد تا آب‌هاي اضافي آن خارج شوند. اين روش براي پي بردن به ميزان جذب رطوبت پوشك يك روش مناسب مي‌باشد.

فاكتورهاي مهم براي خريد پوشك نوزاد مناسب

براي خريد يك پوشك مناسب بايد به پارامترهاي بسياري توجه كنيد كه در ادامه به اين موارد مي‌پردازيم:

 

هزينه خريد پوشك 

در خريد پوشك بايد به موارد مختلفي دقت كرد از جمله اين موارد مي‌توان به هزينه پوشاك اشاره كرد. به طوري كه ابتدا بايد به بودجه خود براي خريد پوشك دقت كرد و سپس متناسب با آن نوع برند پوشك را تعيين كرد.

 

سايز پوشك

از جمله موارد اصلي براي خريد پوشك بچه سايز توجه كردن به سايز آن مي‌باشد. انواع پوشك بچه با سايز مختلف با توجه به وزن نوزاد در بازار وجود دارند كه مي‌توان هر كدام از آن‌ها را براي كودك خود خريداري كرد.‌

 

شركت و كشور سازنده پوشك

شركت سازنده پوشك بچه يكي از موارد و فاكتورهاي مهم در انتخاب پوشك مي‌باشد. در بازار مي‌توان انواع پوشك‌هاي ساخت ايران و يا كشورهاي خارجي را پيدا كرد. با تحقيق در مورد ويژگي‌هاي پوشك‌هايي كه توسط شركت‌هاي سازنده مختلف توليد مي‌شوند كه مي‌توانيد يك پوشك مناسب براي نوزاد با برند باكيفيت خريداري كنيد.

 

كيفيت پوشك

در زمان خريد پوشك بچه توجه به كيفيت پوشك يكي از فاكتورهاي بسيار مهم مي‌باشد. براي مثال بايد دقت كنيد كه جنس پوشك لطيف بوده و از قدرت جذب بالايي برخوردار باشد.

 

استاندارد بودن پوشك

پوشكي كه داراي كيفيت مناسب، مواد اوليه درجه يك و مرغوب باشد، يك پوشك استاندارد است و براي بدن نوزاد مشكلي مثل سوختگي نخواهد داشت.

 

ضد حساسيت بودن پوشك

با خريد يك پوشك و استفاده از آن مي‌توان به ضد حساسيت بودن آن پي برد. در صورت مشاهده التهاب، جوش و قرمزي در كنار پاي نوزاد لازم است خيلي فوري پوشك او را تعويض كرد.

 

نحوه تعويض پوشك بچه

در زمان تعويض پوشك نوزاد بايد موارد مختلفي را در نظر گرفت. براي اين كار ابتدا بايد وسايل مناسب مثل دستمال مرطوب، تشك تعويض پوشك، پودر بچه يا پماد سوختگي را آماده كرد. تعويض پوشك نوزاد را بايد در جاي تميز و گرم انجام داد. همچنين بهتر است به جاي استفاده كردن از دستمال مرطوب و يا ساير وسايل تنظيم تميز كننده نوزاد پاي نوزاد را با آب بشوييد.

 

قيمت پوشك نوزاد

روي قيمت پوشك نوزاد عوامل مختلفي تأثيرگذار مي‌باشد كه از جمله اين عوامل مي‌توان به نوع جذب، مواد اوليه به كار برده شده براي ساخت پوشك، سايز پوشك و … اشاره كرد. بنابراين با توجه به اين موارد پوشك‌هاي نوزاد موجود در بازار داراي قيمت‌هاي متفاوتي هستند.

 

همچنين براي خريد پوشاك نوزاد از بدو تولد تا زمان دو سالگي نمي‌توان هزينه يكساني در نظر گرفت. به طوري كه پوشك سايز صفر كه در ابتدا براي نوزاد خريداري مي‌شود از قيمت ارزان تري برخوردار است. از آنجايي كه نوزادان به طور ناگهاني تغيير وزن پيدا مي‌كنند، بنابراين خريد عمده پوشك براي نوزادان كار چندان مناسبي نمي‌باشد. زيرا ممكن است مجبور به خريد پوشك جديد با سايز جديد شد.

 

نتيجه گيري

با توجه به مطالبي كه در اين مقاله آمده است، هنگام خريد پوشك نوزاد بايد به نكات مهمي دقت كرد. يك پوشك نوزاد استاندارد بايد ضد حساسيت باشد و رطوبت از آن به بيرون درز نكند. همچنين طراحي آن بايد به گونه‌اي صورت گرفته باشد كه داخل پوشك هوا در جريان باشد. پوشاك استاندارد بايد با پوست نوزاد سازگاري خوبي داشته باشد و در آن احساس راحتي كند.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.