كاسه نمد

مشاور ديجيتال ماركتينگ

سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۳

كاسه نمد

۶ بازديد

كاسه نمد خودرو قطعه‌اي است كه استفاده از آن در اتصالات گوناگون مانند پمپ‌ها، پيستون‌ها و به طور كلي همه‌ي سيستم‌هاي هيدروليك واجب مي‌باشد. اين قطعه در واقع از روغن ريزي ياتاقان‌ها پيشگيري نموده و همچنين براي محافظت كردن قطعات از آلودگي‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

عملكرد كاسه نمد خودرو 

كاسه نمد به طور كلي داراي دو قسمت فلزي و انعطاف پذير مي‌باشد كه جهت عايق كاري در سيستم‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در واقع مي‌توان گفت قسمت انعطاف ‌پذير داخلي كاسه نمد عايق كاري را انجام مي‌دهد. به طوري كه اين بخش از پلاستيك طبيعي يا سنتزي تهيه شده و با فشار مناسبي كه بر روي محور به وجود مي‌آورد موجب پيشگيري از روغن ريزي مي‌شود.

 

كار كردن اين قطعه بسيار ساده است به طوري كه لبه كاسه نمد بر روي بخش واقع شده و جداره به صورت فشرده در محفظه نگهدارنده واقع مي‌گردد. اين امر موجب مي‌شود كاسه‌ نمد به درستي در جاي خود واقع شده كه در اينجا نياز است جهت پيشگيري از حرارت بالا لبه‌هاي اين قطعه روغن‌كاري شود. در واقع مي‌توان گفت كاسه نمد با پر كردن در محل تماس از نشتي روغن جلوگيري به عمل مي‌آورد.

 

كاربرد كاسه نمد چيست؟

با توجه به آنچه بيان شد درمي‌يابيم كه كاسه نمد خودرو در سيستم‌هاي متحرك به صورت حركت دوار، حركت نوساني و حركت رفت و برگشتي كاربرد دارد. در خصوص كاربرد كاسه نمد در حركت دوار بايد بدانيد كه براي چرخش در اين سيستم‌ها امر آب بندي اهميت زيادي دارد زيرا ممكن است در جهت هاي مختلف چرخش داشته باشد. در حركت نوساني نيز شفت در يك قوس با زاويه اي كه از قبل تعيين شده نوسان دارد. در حركت رفت و برگشتي شفت به صورت رفت و برگشت وارد و محفظه شده و از آن خارج مي‌گردد.

 

لاوه بر آنچه بيان شد لازم است بدانيد كه پارامترهاي مختلفي در افزايش طول عمر كاسه نمد خودرو تأثيرگذار بوده و توجه به آن‌ها مي‌تواند عمر مفيد اين قطعه را افزايش دهد. يكي از مهم‌ترين عوامل دما است. زيرا افزايش دما موجب مي‌شود مواد كاسه نمد سخت شده و انعطاف پذيري آن كاهش پيدا كند كه اين امر در نهايت عمر قطعه را نيز كاهش خواهد داد.

 

ديگر پارامتر مهم در افزايش طول عمر كاسه نمد، فشار است زيرا كاسه‌نمدهاي شعاعي براي سيستم‌هاي پرفشار طراحي نشده به طوري كه بخش انعطاف‌پذير آن كاملاً نازك است و در صورتي كه فشار كمي افزايش پيدا كند لبه كاسه نمد برگشته و در نهايت موجب كاهش عمر قطعه خواهد شد.

 

انواع كاسه نمد خودرو را بشناسيد

علاوه بر اينكه در حال حاضر برندهاي مختلفي اقدام به توليد كاسه نموده‌اند لازم است بدانيد اين قطعه از نظر نوع كاربرد نيز طبقه‌بندي‌هاي مختلفي دارد. توجه داشته باشيد كه كاسه نمد ويژن ژاپن جزو بهترين برندهاي بازار مي‌باشد كه از گذشته تاكنون به عنوان يك نمونه شناخته شده خريداري مي‌شود. اما در خصوص طبقه بندي كاسه نمدها لازم است توجه كنيد كه كاسه نمد گريس يكي از انواع اين قطعات مي‌باشد كه معمولاً ويسكوزيته هاي بالايي دارد؛ از اين رو روغن ريزي و خروج گريس در آن كمتر رخ مي‌دهد. نوع ديگر اين قطعه كاسه نمد روغن است كه ساده‌تر از نوع گريس دچار نشتي مي‌شود.

 

كاسه‌نمدهاي فنري ديگر نوع اين قطعه بوده كه معمولاً در سيستم‌هاي دوار، رفت و برگشتي و همچنين ثابت از آن استفاده مي‌شود و از آنجايي كه در تنش‌هاي بالا و پايين داراي پايداري بهينه مي‌باشد مي‌توان از آن در دماهاي مختلف نيز استفاده كرد. آخرين دسته از كاسه نمدها كاسه‌نمدهاي بدون فنر است كه استفاده از آن در سيستم‌هاي رفت و برگشتي و ثابت و همچنين زماني كه تنش تك محوره وجود داشته باشد ممكن است.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.